Klienci z kolejnych regionów Polski mogą już rozliczać się z ENERGĄ według rzeczywistych wskazań licznika. Usługę tę firma udostępniła mieszkańcom regionów kaliskiego, koszalińskiego i płockiego. Od trzech miesięcy korzystają z niej klienci z regionów gdańskiego i słupskiego. Do tej pory zdecydowało się na nią blisko 5 tysięcy gospodarstw domowych.
Rozliczenia rzeczywiste umożliwiają kontrolę zużycia energii w oparciu o aktualne wskazania licznika, co z kolei pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać. Dzięki tej usłudze klient może samodzielnie rozliczać się ze zużywanej energii w oparciu o podawane przez siebie stany licznika. Będzie można to zrobić w dwojaki sposób: poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz poprzez sieć Via Moje Rachunki.
Internauci poprzez specjalną zakładkę w eBOK mogą raz w miesiącu podać stan licznika, dzięki czemu rozliczona zostaje faktycznie zużyta w danym okresie energia elektryczna. Na ekranie komputera prezentowany jest klientowi elektroniczny obraz faktury, którą można łatwo i szybko zapłacić, korzystając z bankowości internetowej. Ta forma rozliczeń jest dostępna przez całą dobę przez siedem dni tygodnia, całkowicie bezpłatnie. Wystarczy założyć konto na eBOK i złożyć elektronicznie wniosek o skorzystanie z produktu http://www.energa.pl/obsluga_klienta_ebok_faq
Klienci, którzy wolą dokonywać płatności osobiście, mogą skorzystać z sieci VIA Moje Rachunki. Wystarczy, że podadzą kasjerce stan licznika. Po uiszczeniu opłaty otrzymają paragon za zapłaconą energię. Operator sieci VIA Moje Rachunki za realizowane transakcje będzie pobierał standardową prowizję w wysokości 1,99 zł. Klienci, którzy chcą skorzystać z tej formy rozliczeń, mogą złożyć stosowny wniosek w najbliższym Biurze Obsługi Klienta, gdzie otrzymają regulamin oferty oraz kartę identyfikacyjną pozwalającą na realizację rozliczeń w sieci VIA. Mapa punktów sieci VIA dostępna na stronie: http://www.billbird.pl/
Rozliczenia rzeczywiste to kolejna oferta ENERGI ułatwiająca jej klientom zarządzanie i kontrolę zużycia energii elektrycznej. Inną możliwością pozwalającą na regulowanie opłat za energię zużytą, a nie – prognozowaną, jest usługa Rozliczenia pre-paid, czyli instalacja licznika przedpłatowego na życzenie. Rozwiązanie te jest szczególnie korzystne dla osób wynajmujących mieszkania, garaże, domki letniskowe, itp. Usługa ta jest odpłatna – opłatę instalacyjną można wnieść jednorazowo lub w niewielkich ratach miesięcznych (od 5,99 zł). Jest już dostępna w oddziałach: gdańskim, słupskim, płockim.
Obie usługi to część innowacyjnej linii produktowej pod nazwą Smart Eco, które umożliwiają bardziej racjonalne użytkowanie energii, a tym samym obniżenie wydatków. W ramach Smart Eco ENERGA proponuje takie usługi, jak audyt energetyczny, certyfikacja energetyczna, liczniki przedpłatowe, a nawet innowacyjne formy reklamy.
Smart Eco to również możliwość instalacji infrastruktury technicznej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne), a w niedalekiej przyszłości również możliwość odsprzedaży wyprodukowanych nadwyżek po atrakcyjnej cenie. Grupie Energa pozwoli to zwiększyć wymagany prawem unijnym udział energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, a klientom na pozysknie własnego źródła taniej energii. Smart Eco to również usługa polegająca na takiej formie współpracy z klientami, aby nie zużywali prądu w godzinach jego największego zapotrzebowania.
Rozwiązania Smart Eco pozwalają na tańsze korzystanie i efektywne zarządzanie energią (audyt, rozliczenia), jej wytwarzanie (technologia), a nawet wykorzystywanie do celów promocyjnych (reklama). Pozwala konsumentom na udział w procesie racjonalnego wytwarzania i zarządzania zużyciem energii – a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, producentem energii oraz współtwórcą oferty.
Zaloguj się Logowanie