Zmiany w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej

Działające w Polsce przedstawicielstwa banków zagranicznych i instytucji kredytowych nie będą musiały zgłaszać się do rejestru prowadzonego przez Ministra Gospodarki. W celu ograniczenia uciążliwych barier administracyjnych, przygotowywane są zmiany do ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Przedstawicielstwa banków zagranicznych i instytucji kredytowych nadal będą musiały uzyskać odpowiednie zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego. Zniesiony zostanie jednak obowiązek ich rejestracji w rejestrze przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych, prowadzonym przez Ministra Gospodarki. O wydaniu zezwolenia Minister zostanie powiadomiony przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Resort gospodarki chce także zmniejszyć ilość dokumentów załączanych do wniosków o dokonanie wpisu w rejestrze. Przewidywane przepisy doprecyzują regulację dotyczącą obowiązku posiadania – przez osobę upoważnioną do reprezentacji przedsiębiorcy – adresu pobytu na terytorium RP oraz kwestię tytułu prawnego do lokalu, w którym wykonywana jest działalność przedstawicielstwa.

Ministerstwo Gospodarki planuje również zmiany w zakresie wydawania decyzji o zakazie wykonywania działalności przez oddziały przedsiębiorców zagranicznych. Rozważane jest przeniesienie uprawnień do wydawania tych decyzji na organ, który dokonuje rejestracji oddziałów.

Przygotowywany w MG projekt zmieni również przepisy ustawy regulującej działalność domów składowych. Zniesiony zostanie wymóg dodatkowej rejestracji tego typu przedsiębiorstw.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj