© pexels
Z biurami rachunkowymi jest jak z piekarniami i zakładami pogrzebowymi – zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi jest stałe od wielu lat i nic nie wskazuje na to, by ten stan rzeczy miał się zmienić. Przedsiębiorcy nie zawsze dobrze odnajdują się w świecie stale zmieniającego się prawa. Nowe podatki, zmiany w obecnych, podwyżki, obniżki, ulgi i dopłaty tworzą grząski grunt, po którym trudno się poruszać.
Większość przedsiębiorców decyduje się więc na skorzystanie z usług biura rachunkowego – dzięki temu zyskują cenny spokój i czas, który mogą poświęcić na rozwój swojego biznesu.
Sytuacja na rynku wydaje się więc stabilna i stworzona do tego, by zakładać własne biuro rachunkowe. Nie popadajmy jednak w hurraoptymizm – konkurencja na tym polu jest duża, a w ostatnich latach popularność zdobywają także aplikacje internetowe pozwalające przedsiębiorcom prowadzić własną rachunkowość z pomocą wzorów, szablonów i gotowych rozwiązań.
Założenie biura rachunkowego wiąże się z tym, że należy mieć w swojej ofercie konkretne usługi, a najlepiej szeroki ich zakres. Jakie są oczekiwania potencjalnych klientów? Co możesz zaoferować jako właściciel biura rachunkowego?
Taki zestaw usług pozwoli Twojemu biuru konkurować z pozostałymi propozycjami na rynku.
Aby założyć biuro rachunkowe, wystarczy zarejestrować działalność, jak każdą inną – może to być jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka akcyjna, spółka komandytowa lub dowolna inna forma prawna działalności.
Podczas rejestracji skorzystaj z kodu PKD 69.20.Z – jest on zarezerwowany dla działalności rachunkowo-księgowych i doradztwa podatkowego. Możesz także rozszerzyć klasyfikację działalności o kod 70.22.Z (doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej) oraz 82.11.Z (działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura).
Chcesz wiedzieć więcej? Dowiedz się dokładnie, jak krok po kroku założyć własne biuro rachunkowe!
Zaloguj się Logowanie