Wrocławscy studenci następcami Roberta Kubicy?

Zespół PWR Racing Team, jako pierwszy zespół z Polski, weźmie udział w prestiżowych zawodach Formuły Student UK, które 15 lipca rozpoczną się na słynnym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii.

Członkami PWR Racing Team jest 15 studentów Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej oraz 1 z Akademii Sztuk Pięknych (Katedra Wzornictwa Przemysłowego, Pracownia projektowania środków transportu). Formuła Student to interdyscyplinarny projekt, w którym za wszystko odpowiedzialni są tylko studenci. Do ich obowiązków należy stworzenie sportowego bolidu wraz z pełną dokumentacją techniczną, optymalizację z wykorzystaniem komputerowego wspomagania projektowania, przygotowanie prezentacji multimedialnej oraz poszukiwanie sponsorów do fizycznej realizacji projektu.
 
W tegorocznej edycji PWR Racing Team weźmie udział w zawodach klasy III, gdzie prezentowane są rozwiązania techniczne użyte w trakcie projektowania modelu oraz jego wizualizacja i optymalizacja. W zmaganiach tej kategorii zmierzy się 19 drużyn z całego świata (we wszystkich 3 klasach wystartuje w sumie ponad 90 ekip).
Start w lipcowych mistrzostwach jest głównym etapem przygotowań do przyszłorocznej edycji zawodów. W roku 2010 PWR Racing Team planuje zaprezentować gotową wersję bolidu i wystartować w najbardziej prestiżowej klasie I.
 
Bolidy Formuły Student są mini wersjami bolidów F1. Wrocławski pojazd nosi nazwę RT09, ma mieć 1099 mm wysokości, 1275 mm szerokości, 2900 mm długości i rozwijać prędkość ok. 140 km/h, ograniczoną jedynie przełożeniami w skrzyni biegów. Kształt bolidowi nadał student wrocławskiej ASP, zainspirowany sylwetką polskiego orła
w locie.
 
Naczelnym koordynatorem projektu ze strony Politechniki Wrocławskiej jest dr hab. inż. Andrzej Kaźmierczak, prof. nadzw. PWr. Rolę koordynatora pełni dr inż. Damian Derlukiewicz. Liderem teamu jest Michał Modzelewski – student V roku Wydziału Mechanicznego. Opiekunem ze strony władz wydziału jest dr inż. Tadeusz Lewandowski – Prodziekan ds. Studenckich.
 
By zintensyfikować swoje działania studenci podzielili się na 6 podgrup odpowiedzialnych za nadwozie, zawieszenie, silnik, układ napędowy, system hamulcowy i marketing.
Głównym celem PWR Racing Team w tym roku jest zdobycie doświadczenia przez dobór materiałów (np. karbonu, który pozwala optymalnie obniżyć wagę pojazdu), projektowanie z wykorzystaniem CAD, przeprowadzenie symulacji FEM i CFD i poprawa parametrów silnika.
 
Formuła Student UK to największa i najbardziej prestiżowa impreza tego typu na świecie. Prowadzona jest przez Institution of Mechanical Engineers (IMechE), we współpracy z wieloma znanymi koncernami przemysłowymi. Od 2006 roku patronem imprezy jest Ross Brawn, właściciel najlepszego obecnie teamu Formuły 1 Brawn GP, według którego „misją Formuły Student jest zaciekawienie i zachęcenie młodych ludzi, by spróbowali swoich sił w inżynierii. Projekt ma przekonać studentów, by wyobrazili sobie, zaprojektowali, zbudowali, wycenili, zaprezentowali jednoosobowy bolid wyścigowy oraz wystartowali nim jako team w serii statycznych i dynamicznych konkurencji. Forma zawodów umożliwia studentom zaprezentowanie i udoskonalenie zdolności do stworzenia gotowego produktu w wymagającym środowisku zawodów motorowych”. (PW)
 

Zaloguj się Logowanie

Komentuj