Wizerunek Polski we francuskiej prasie

Dominującym tematem publikacji na temat Polski w 2010 roku w prasie francuskiej są obchody Roku Chopinowskiego. W tej tematyce ukazał się 6 listopada w dzienniku regionalnym „La Provence” (nakład 142 tys. egz.) reportaż zrealizowany w Warszawie w trakcie przesłuchań Konkursu Chopinowskiego.

Poza wielką radością z faktu, że francuski pianista François Dumont doszedł do finału konkursu zajmując 5 miejsce, dziennikarz Luc Leroux dokonal pierwszego, bardzo pozytywnego bilansu Roku Chopinowskiego, przypominając najważniejsze wydarzenia zorganizowane z tej okazji tak w Polsce, jak i we Francji, które wg niego zmieniają dotychczasowy obraz Polski, pokazując ją jako kraj nowoczesny i ciekawy.

Nie zabrakło też publikacji na temat Gdańska. W magazynie specjalistycznym (turystyka kempingowa) „Esprit Camping Car”, pięć stron poswięconych jest opisowi atrakcji turystycznych Trójmiasta. Jako jeden z pierwszych autor reportażu przypomina o Euro 2012 organizowanym w Polsce i proponuje wizytę w jednym z miast organizatorów rozgrywek.

Tradycyjnie już z końcem roku został opublikowany w magazynie „Cuisine et Vins de France”, reportaż o świątecznym Krakowie. Konkurs na krakowską Szopkę czy wizyta na bożonarodzeniowym targu, to stale motywy podróży do Krakowa z początkiem grudnia. I do tego właśnie zachęca czytelnikow na 6 stronach Sophie Denis, która mogła osobiście ( w roku ubiegłym) być uczestnikiem tych wydarzeń. Ponadto, jak każdy Francuz, a i też ze względu na profil magazynu, dziennikarka opisuje specjalności polskiej i małopolskiej kuchni, jak i miejsca, gdzie ciekawy podróżnik i amator odkryć kulinarnych powinien wstąpić.

A z poważniejszych i branżowych tematów miesięcznik „Meet In” (nakład 15 589 egz.) przedstawia Polskę jako pewną i ciekawą destynację podróży biznesowych. Autorka podreśla, że w błyskawicznym czasie ze statusu kraju początkującego, Polska stała się kierunkiem proponującym szeroką i nowoczesną bazę hotelową, wysokiej klasy centra kongresowe i ciekawe, niebanalne atrakcje turystyczne. Euro 2012 będzie, zdaniem autorki, doskonałą okazją do zaprezentowania tych wszystkich walorów jak i umiejętności przyjęcia dużej ilości gości zagranicznych.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj