Na corocznej konferencji MAX, firma Adobe zaprezentowała innowacje technologiczne umożliwiające projektantom, programistom i właścicielom treści, pełne wykorzystanie możliwości środowisk wielu różnych ekranów: na komputerach PC, smartfonach, tabletach i telewizorach.
Podczas prezentacji przewodniej, Kevin Lynch, dyrektor Adobe ds. technologii, poruszył temat bodźców rynkowych napędzających nową erę treści wieloekranowych, ich tworzenia, przekazywania i pomiaru. Przedstawiłnajważniejsze informacje o produktach Adobe z zakresu technologii Flash i HTML5, które rozwiązują problemy związane z dostarczaniem treści do prezentacji na wielu typach ekranów oraz obsługują różne dziedziny zastosowania takich treści, m.in. serwisy www, publikacje cyfrowe, aplikacje korporacyjne i gry.
„Rewolucja wieloekranowa odzwierciedla dynamiczną przemianę sposobu wykorzystania komputerów przez użytkowników i to na skalę większą niż kiedykolwiek” — powiedział Kevin Lynch, dyrektor Adobe ds. technologii „Zamiarem Adobe jest ułatwienie programistom, grafikom i całym korporacjom tworzenia treści na najróżniejsze urządzenia, z których wszyscy korzystamy ”w codziennym życiu”.
Innowacje w zakresie technologii www i urządzeń przenośnych
Adobe od dawna wychodzi naprzeciw wyzwaniom jakie stwarza korzystanie z wielorakich platform. Obecnie celem Adobe jest uporządkowanie środowiska wielu ekranów, które charakteryzują się dużą fragmentacją. Adobe promuje nową falę innowacji cyfrowych, które pozwalają przekształcić w rzeczywistość coś, co kiedyś było tylko wizją. Podczas konferencji MAX firma Adobe przedstawił nowe możliwości platformy Flash i narzędzi do tworzenia zawartości HTML5. Są one przeznaczone dla projektantów, programistów i właścicieli treści, którzy zyskują możliwość komunikacji z klientem niezależnie od miejsca jego pobytu, oraz prezentowania swoich koncepcji i marek w nowy sposób — niezależnie od formatu, rozmiaru ekranu lub kanału dystrybucji.
Adobe przedstawił także aktualne informacje o inicjatywach partnerskich. Firma Adobe ogłosiła również rozszerzenie możliwości środowiska Adobe AIR 2.5 o obsługę smartfonów, tabletów i telewizorów korzystających z systemów operacyjnych Android™, BlackBerry Tablet, iOS oraz Samsung SmartTV. Adobe AIR umożliwia ponad 3 milionom programistów, korzystających z języka Flash, prawdziwie produktywną pracę nad tworzeniem, dystrybucją i komercjalizacją rozbudowanych aplikacji mobilnych przeznaczonych na wiele platform*
Przyszłość publikacji cyfrowych
Firma Adobe współpracuje z największymi wydawcami, takimi jak Conde Nast i Martha Stewart Living Omnimedia, dokonując gruntownej przemiany ich nośników i pozwalając dotrzeć do odbiorców nowymi metodami. Ponadto Adobe wprowadziła nowe rozwiązanie do obsługi publikacji. Konferencja byla miejscem dyskusji na temat nowych modeli działalności gospodarczej i rewitalizacji reklamy marki w erze wieloekranowej. Przeprowadzone zostały pokazy i odbędą się prezentacje gości, ilustrujące najnowocześniejsze metody wykorzystywane przez wydawców w celu uzyskania wyrazistego przekazu na zróżnicowanych urządzeniach.
Rozwiązania korporacyjne do zarządzania zawartością prezentowaną klientom
Podczas konferencji MAX, firma Adobe przedstawiła najnowsze rozwiązania do projektowania i tworzenia aplikacji korporacyjnych, zapewniających bardziej merytoryczną i spersonalizowaną obsługę klientów korzystających z rozszerzonej gamy urządzeń. Wiele systemów korporacyjnych nie jest przystosowanych do płynnego zapewniania intuicyjnej obsługi online. Jest to przyczyną zmniejszania produktywności pracowników kontaktujących się z klientami oraz frustracji klientów korzystających z usług. Klienci oczekują, że interakcja z aplikacjami lub usługami biznesowymi będzie przebiegać w taki sam sposób, jak w przypadku zakupów, rozmowy z przyjaciółmi czy rezerwowania wycieczki. Firma Adobe pokazała, w jaki sposób, nastawione przyszłościowo przedsiębiorstwa, wypracowują sobie przewagę nad konkurencją dzięki dostarczaniu spójnej zawartości i aplikacji na ekranach różnych urządzeń.
Gry na wielu ekranach
Technologia ponad 70% obecnych gier internetowych jest oparta na technologii Flash. Jako że gry
w sposób oczywisty wkraczają w świat wielu ekranów, firma Adobe stara się ułatwić wydajne programowanie takich gier, które można wyświetlać na różnych urządzeniach bez potrzeby programowania oddzielnego kodu dla każdego systemu operacyjnego. Uczestnicy konferencji MAX mieli okazję zapoznać się z nowymi trendami w dziedzinie gier, opartymi na technologiach Adobe Flash oraz Adobe AIR. Przedstawione zostały także plany Adobe w zakresie obsługi nowych gier typu „wypróbuj i kup” oraz nowe możliwości odtwarzacza Flash Player (obecnie w fazie programowania).
Zaloguj się Logowanie