Platforma sklepowa Click Shop zaangażowała się w analizę rynku internetowych porównywarek cen. W ramach inicjatywy przebadano oferty czołowych, polskich serwisów pod kątem ich możliwości, dostępnych narzędzi oraz oferty dla sklepów internetowych. Wyniki zostały opublikowane w formie darmowego raportu opracowanego przez serwis Webhosting.pl we współpracy z Click Shop.
Z analizy wynika, że w 2010 roku 63% sklepów online było obecnych w porównywarkach cen. Oznacza to, że aż trzech na pięciu właścicieli ceni sobie tę formę promocji. Z drugiej strony sami konsumenci robiący zakupy w sieci, szukają platform zestawiających ceny, które ułatwiają wybranie najatrakcyjniejszych ofert. Porównywarki cenowe stały się wiec nieodłącznym elementem e-handlu.
W przeglądzie opracowanym przez Webhosting.pl i Click Shop zestawiono funkcjonalności sześciu największych graczy na rynku polskim. Czołowe, rodzime porównywarki: Ceneo.pl, Nokaut.pl, Okazje.info.pl, Radar.pl, Skąpiec.pl i Tanio.pl prezentują się w tym zakresie dość podobnie. Pod względem technicznym i cenowym występują już jednak znaczące różnice, m.in. w kontekście możliwości raportowych serwisów, wśród których wyróżnia się Ceneo.pl.
– „Staramy się wspierać te działania, które rozwijają i edukują polski rynek e-commerce. Raport na temat porównywarek cen to świetna okazja do tego, by dobrze poznać jedno z najskuteczniejszych narzędzi współczesnego marketingu online. Polecam go szczególnie osobom, które zaczynają swoją przygodę z e-commerce” – mówi Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl – firmy oferującej platformę sklepową Click Shop.
Pełen raport obejmuje m.in. analizę modeli rozliczeń ze sklepami oraz opisuje narzędzia i programy dodatkowe, wspierające sklepy internetowe. Dodatkowo opracowanie wzbogacono o dwa testy badające skuteczność poszczególnych serwisów. Całość uzupełniają wypowiedzi specjalistów – zarówno twórców samych porównywarek, jak i właścicieli sklepów.
Zaloguj się Logowanie