Dzieci, które leczą się w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, a chcą w nowoczesny sposób zdobywać wiedzę, będą mogły uczyć się w ramach "Wirtualnej Akademii Umiejętności".
Program został zainaugurowany 1 czerwca. Jak informuje Uniwersytet Jagielloński, nowatorski w skali kraju projekt ma pomóc w wyrównaniu szans edukacyjnych dzieci, które z uwagi na długotrwałą hospitalizację, mają utrudniony dostęp do wiedzy i nauki.
Wdrożeniem projektu nauczania dzieci metodą e-learningu w ramach "Wirtualnej Akademii Umiejętności" zajęły się m.in.: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Zespół Szkół Specjalnych nr 3 i Uniwersytecki Szpital Dziecięcy.
Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie jest pierwszą placówką w kraju, która pozwoli dzieciom wyłączonym z tradycyjnego systemu nauczania na nowoczesne i atrakcyjne przyswajanie wiedzy.
Akademia Górniczo-Hutnicza zaoferowała dostęp do platformy e- learningowej oraz wsparcie merytoryczne, a nauczyciele z Zespołu Szkół Specjalnych przygotowali scenariusze zajęć i materiały dydaktyczne.
Na początku, pacjenci poznają fizykę, historię, geografię i zabytki Krakowa. Z czasem oferta zostanie poszerzona o inne obszary tematyczne.
Biorąca udział w projekcie firma ArcelorMittal zakupiła – 10 laptopów, a także routery, wielofunkcyjne urządzenie do drukowania, kopiowania i skanowania. Jak czytamy na stronie internetowej UJ, w ten sposób, dzięki dostępowi do internetu, dzieci, które przez długie miesiące nie opuszczają szpitalnych sal będą mogły korzystać z zasobów edukacyjnych, kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną.
Nowoczesne technologie są od kilku lat wykorzystywane w różnych obszarach edukacji. Jednak z e-learningu korzysta głównie młodzież szkół średnich i wyższych. Tymczasem "Wirtualna Akademia Umiejętności" jest przystosowana również do poziomu kształcenia szkoły podstawowej i gimnazjalnej.
Zajęcia z nauczycielami mogą odbywać się symultanicznie, co oznacza, że uczniowie i nauczyciel zalogują się w sieci o tej samej porze i będą uczestniczyli w lekcji. Mogą być prowadzone również lekcje indywidualne – nauczyciel korzystając z konkretnych narzędzi i programów prowadzi lekcję z jednym dzieckiem.
Działalność projektu zainaugurowano 1 czerwca. (EKR, PAP – Nauka w Polsce, agt)
Zaloguj się Logowanie