Od nowego roku będzie ponad 230 zmian na mapie Polski. W 35 przypadkach jest to nadanie nowej nazwy, w 91 – zmiana nazwy i określenie rodzaju miejscowości oraz w 107 – zniesienie nazwy.
Rozporządzenie MSWiA w sprawie ustalenia, zmiany i zniesienia urzędowych nazw niektórych miejscowości zacznie obowiązywać 1 stycznia 2011 r. i dotyczy 96 gmin i 79 powiatów w 15 województwach.
MSWiA przyznaje, że zarówno w tym roku jak i w latach poprzednich obserwuje duży napływ propozycji zmian w urzędowym nazewnictwie miejscowości. Według resortu jest to spowodowane przede wszystkim kontynuowaniem przez gminy działań porządkujących w tym zakresie, wiązanych z prowadzonymi w MSWiA pracami nad nowym wykazem urzędowych nazw miejscowości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Cała operacja zmiany nazwy będzie dość kosztowna dla gmin. Konieczne będzie wydawanie nowych dowodów tożsamości, wykonanie nowych szyldów, pieczęci urzędowych (np. dla szkoły), tablic z numerami porządkowymi nieruchomości, tablic i znaków informacyjnych na drogach gminnych i powiatowych oraz przeprowadzenie zmian w dokumentacji geodezyjnej.
Według wstępnych wyliczeń wnioskodawców koszty te mogą się kształtować na poziomie ok. 70.000 PLN. Wydatki jednostek samorządu gminnego będą dotyczyły części budżetów samorządowych, będących w dyspozycji poszczególnych gmin, realizujących określone zadania.
Zaloguj się Logowanie