Ponad dwieście kilometrów ulic w piętnastu największych polskich miastach zostało sfotografowanych i udostępnionych w formie panoramicznych zdjęć użytkownikom pierwszego polskiego lokalizatora ZUMI. Usługa nosi nazwę „Ulica 360°” i jest rozwinięciem „Panoramicznych wycieczek”, które dostępne były w serwisie od 2007 r. To pierwsze na tak dużą skalę polskie przedsięwzięcie związane z wykorzystaniem wirtualnych panoram oraz kolejna w tym roku innowacyjna usługa udostępniona internautom przez ZUMI.
„Ulica 360°”to pełnoekranowe zdjęcia panoramiczne połączone ze sobą systemem przejść, tzw. “hotspotów”, które umożliwiają wygodne „spacerowanie” ulicami, odwiedzanie pobliskich sklepów, restauracji, hoteli czy salonów usługowych. Dzięki „Panoramicznym wycieczkom” z poziomu ulicy można również zwiedzać wnętrza ponad 2000 obiektów zabytkowych, kościołów czy muzeów.
Usługa „Ulica 360°” jest obecnie dostępna w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Warszawie, Krakowie, Szczecinie, Toruniu, Olsztynie, Bydgoszczy, Zakopanem i Lublinie. W każdym z miast dostępnych jest kilkadziesiąt najważniejszych ulic w centrum. Korzystanie z usługi jest równie intuicyjne, jak obecnie przełączanie się między mapą a warstwą zdjęć lotniczych i satelitarnych. Nawigacja odbywa się za pomocą strzałek lub poprzez kliknięcie na fioletowe punkty oznaczone na mapie.
Wirtualne wycieczki po ulicach polskich miast nie były dotychczas dostępne w Polsce na taką skalę. – To naturalne rozwinięcie naszych dotychczasowych usług, które pozwoli nam oferować zupełnie nowe możliwości reklamowe. Z poziomu ulicy można wejść np. do restauracji, sklepu czy galerii handlowej. To doskonała okazja, żeby, korzystając z możliwości, jakie stwarza technologia, w ciekawy i nietypowy sposób zaprezentować się klientom – mówi Tomasz Nowak, dyrektor operacyjny ZUMI.
Nowa usługa w ZUMI ma bardzo szerokie zastosowanie nie tylko komercyjne, ale również edukacyjne, jak i informacyjne. – Poprzez połączenie „Ulicy 360°”z panoramicznymi zdjęciami obiektów zabytkowych i komercyjnych, ZUMI staje się jeszcze bardziej użyteczny jako narzędzie promocji turystycznej miast i regionów, czy uzupełnienie lekcji języka polskiego czy historii – mówi Mateusz Boczar, dyrektor produktu ZUMI.
Projekt „Ulica 360°” powstał w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Zdjęcia wykonano aparatem cyfrowym ze statywu, dzięki czemu ich jakość jest bardzo wysoka a kolejne punkty nawigacyjne są położone blisko siebie, przez co korzystanie z usługi stwarza wrażenie prawdziwego spaceru.
ZUMI należy do ścisłej czołówki lokalizatorów i serwisów mapowych. Od chwili uruchomienia w 2007 r. firma dynamicznie się rozwija i wprowadza kolejne usługi. W 2009 r. Zumi.pl udostępniło już w kilkunastu miastach doskonałej jakości zdjęcia lotnicze, uruchomiło usługę umożliwiającą sprawdzenie danych rejestrowych czy finansowych kontrahenta czy firmy w KRS, oraz stało się agregatorem ogłoszeń nieruchomościowych. Obecnie na ZUMI jest ponad 1,7 miliona ogłoszeń mieszkaniowych w całej Polsce.
Zaloguj się Logowanie