Alcatel-Lucent przedstawił swoje rozwiązanie do mobilnej dystrybucji reklam — Optism™ Mobile Advertising Solution. Jest to nowy, wyjątkowy system, który umożliwia operatorom sieci komórkowych tworzenie przestrzeni reklamowej oraz zapewnia reklamodawcom łatwy dostęp do zainteresowanych odbiorców o określonym profilu.
|
Rozwiązanie Optism™ pozwala operatorom opracowywać nowe modele biznesowe i oferować abonentom bardziej spersonalizowane treści. Ponadto umożliwia reklamodawcom dotarcie do szerszego grona odbiorców w wielu sieciach, o bardziej konkretnych zainteresowaniach, za pośrednictwem efektywnego marketingu mobilnego prowadzonego za zgodą abonentów i z uwzględnieniem ich preferencji. Taka funkcjonalność jest czymś wyjątkowym w branży.
Ważnym elementem rozwiązania Optism™ jest jego moduł planowania mediów, który pośredniczy w kontaktach między operatorami i reklamodawcami, znacznie upraszczając proces sprzedaży zagregowanej przestrzeni reklamowej operatorów. W szczególności umożliwia on współpracę wielu doświadczonych specjalistów w dziedzinie reklamy i mobilnego marketingu w celu nawiązywanie kontaktów handlowych z markami i agencjami o zasięgu globalnym. W ten sposób powstaje ekosystem ułatwiający sprzedaż zagregowanej przestrzeni reklamowej wielu operatorów komórkowych.
„Najbardziej poszukiwane są reklamy wyświetlane za zgodą użytkowników z uwzględnieniem ich wyraźnych preferencji. Aby można było w pełni wykorzystać sieć mobilną jako kanał marketingowy, musi on działać na wielką skalę” — powiedział David Kyffin, dyrektor ds. zwrotu z inwestycji i marketingu bezpośredniego (Global Chief ROI and Direct Marketing Officer) w firmie Mediacom, która wchodzi w skład grupy WPP. „Klienci coraz częściej pytają o duże kampanie reklamowe obejmujące wiele regionów. Model operacyjny Alcatela-Lucenta i dostęp do wielu operatorów telefonii komórkowej to duży krok naprzód w kierunku spełnienia tych wymagań”.
Sercem rozwiązania jest skalowalna, udostępniana w hostingu platforma reklamowa, która zmniejsza inwestycyjną barierę wejścia dla operatorów i w łatwy sposób łączy ich bezpośrednio z reklamodawcami. Wykraczając poza funkcje czysto techniczne, platforma ta pomaga operatorom w wejściu na rynek reklamowy, a reklamodawcom ułatwia kupowanie przestrzeni i zarządzanie kampaniami. Rozwiązanie wprowadza innowacyjny, oparty na podziale przychodów model biznesowy, co umacnia pozycję operatorów w ekosystemie. Wysyłając reklamy do telefonów komórkowych abonentów za ich zgodą i z uwzględnieniem ich preferencji, operatorzy umożliwiają im stały kontakt z ulubionymi markami za pomocą odpowiednich, atrakcyjnych form interaktywnych dostosowanych do ich zainteresowań i stylów życia. Mogą to być na przykład rabaty na produkty i usługi.
Alcatel-Lucent umożliwia operatorom telefonii komórkowej, takim jak Orange Austria, łączenie swoich abonentów z interesującymi ich markami wraz z dostępem do informacji i ofert. „Dzięki współpracy z Alcatelem-Lucentem możemy zagwarantować abonentom, że reklamy będą odpowiadać ich zainteresowaniom, a jednocześnie zwiększyć nasze przychody bez dodatkowego komplikowania działalności” — powiedział Juergen Pillinger, starszy specjalista ds. rozwoju w dziale reklamy firmy Orange Austria. „Rozwiązanie Optism™ Mobile Advertising Solution umożliwia nam wysyłanie ukierunkowanych reklam, jakie abonenci chcą otrzymywać, a jednocześnie oferowanie markom i agencjom reklamowym efektywnego kanału marketingowego”.
Rozwiązanie Optism™ Mobile Advertising Solution wpisuje się w strategię Application Enablement Alcatela-Lucenta. Pomaga operatorom w bezpiecznym wykorzystaniu ważnego atutu — komórkowej przestrzeni reklamowej – umożliwiając tworzenie nowych usług i dodatkowych strumieni przychodów. Łączy możliwości operatorów sieci komórkowych z szybkością i innowacyjnością Internetu i zapewnia użytkownikom oraz przedsiębiorstwom bogatsze i bezpieczniejsze możliwości korzystania z aplikacji webowych.
„Fragmentacja i brak skali hamowały rozwój mobilnej reklamy, zniechęcały reklamodawców i spowalniały wzrost" — powiedział Eden Zoller, główny analityk w firmie Ovum Consumer Practice. „Całościowe podejście Alcatela-Lucenta ma na celu rozwiązanie tych problemów; jest więc krokiem we właściwym kierunku”.
„Operatorzy sieci komórkowych mogą odegrać ważną rolę w rozwoju mobilnej reklamy” — powiedział Thomas Labarthe, wiceprezes ds. reklamy mobilnej w firmie Alcatel-Lucent. „Nasze rozwiązanie uwalnia ten potencjał i stanowi atrakcyjną propozycję dla operatorów, reklamodawców i przede wszystkim abonentów”.
Alcatel-Lucent odgrywa coraz ważniejszą rolę w obszarze mobilnej reklamy i mobilnego marketingu. Jest jednym z najważniejszych i najaktywniejszych członków stowarzyszenia Mobile Marketing Association (MMA), o czym poinformowano 15 lutego 2010 r. na targach Mobile World Congress w Barcelonie.
/Alcatel-Lucent
Zaloguj się Logowanie