10 czerwca 2010 w Warszawie już po raz czwarty odbyła się zbiórka krwi wśród pracowników firmy Sandoz. W tym roku w akcji uczestniczyła również firma Unilever. Firmy w ten sposób włączyły się w obchody Światowego Dnia Krwiodawstwa.
Do akcji zgłosiło się ponad 60 osób, ale ze względu na wyjątkowe środki ostrożności nie wszyscy mogli wziąć w niej udział. Ostatecznie krew oddało 40 osób co dało wynik 18 litrów zebranej krwi.
Zbiórka krwi rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do 15.00. Na parkingu firmy Sandoz (ul. Domaniewska) został podstawiony specjalny autobus z Wojskowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Wszyscy pracownicy obu firm, którzy zgłosili swój udział w akcji zostali najpierw dokładnie przebadani, a potem każdy z nich oddał ponad 450 ml krwi. Na każdego krwiodawcę czekał poczęstunek oraz upominki przygotowane przez obie firmy. Ponadto pracownicy otrzymali legitymacje Honorowego Dawcy Krwi od WCKiK oraz legitymacje dzielnego krwiodawcy firm Sandoz i Unilever. Dodatkowo firma Sandoz przekazała ponad 1000 zestawów specjalnych gazików dezynfekujących, w które został zaopatrzony autobus WCKiK
„Powszechnie wiadomo, że bez krwi nie ma życia. Krew to bardzo cenny surowiec, niezbędny w ratowaniu życia i zdrowia ofiar wypadków, osób cierpiących na rozmaite choroby i wady wrodzone oraz pacjentów poddawanych zabiegom operacyjnym. Oddając krew możemy podarować drugiej osobie zdrowie, a nawet życie. Dlatego cieszymy się, że nasi pracownicy już po raz czwarty tak chętnie biorą udział w akcji oddawania krwi. To tradycja, z której jesteśmy dumni. Oddawanie krwi to tylko jedna z akcji społecznych firmy Sandoz. Firma od lat bierze udział w akcjach pomagających dzieciom i młodzieży, wspiera ochronę środowiska w Polsce, a wkrótce przekaże środki na pomoc osobom, które ucierpiały na skutek ostatnich powodzi w Polsce” – mówi Anna Kozerska, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych, Sandoz Polska Sp. z o.o.
Liczba krwiodawców wzrosła w ostatnich latach o ponad 150 tys. i w 2009 r. wynosiła niemal 690 tys. Prawie 10-procentowy wzrost z 2009 r. utrzymał się również w pierwszych czterech miesiącach 2010 r. – informuje portal Rynek Zdrowia. Mimo zwiększenia liczby krwiodawców, w Polsce nadal panuje zapotrzebowanie na krew. Szczególnie latem kiedy wielu Polaków udaje się na wypoczynek, a ruch na drogach znacznie się wzmaga, krew jest niezwykle potrzebna.
„Nie bez powodu zdecydowaliśmy się przeprowadzić akcje w czerwcu, to miesiąc szczególny dla polskiego krwiodawstwa, ponieważ już 14 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Krwiodawstwa. Firma Unilever chcę wspierać promowanie krwiodawstwa w Polsce, dlatego z przyjemnością przyłączyliśmy się do akcji organizowanej przez naszych kolegów z firmy Sandoz. Bliskość lokalizacji obu firm w Warszawie stwarza nam możliwość połączenia sił w ramach różnych inicjatywach społecznych. Jedną z nich było m.in. uprzątnięcie zalegającego śniegu na ul. Domaniewskiej i umożliwienie tysiącom pracowników sąsiadujących firm komfortowe przyjście i przyjazd do pracy. Liczymy, że w przyszłości Unilever i Sandoz będą również angażować się w inicjatywy społeczne w naszym najbliższym otoczeniu” – mówi Wojciech Tomczak, dyrektor ds. komunikacji w Unilever Polska.
Zaloguj się Logowanie