Z badań przeprowadzonych przez firmę Alcatel‑Lucent badań wynika, że klienci indywidualni potwierdzają silne zainteresowanie wykorzystywaniem swoich telefonów komórkowych jako portfela. Wnioski te sformułowano w ramach badań rynku młodych konsumentów, mających na celu określenie atrakcyjności usługi mobilnego portfela.
Najważniejsze z wyników ankiety dotyczyły atrakcyjności różnych scenariuszy zastosowań oraz stwarzanych przez nie możliwości oszczędzania czasu. Najbardziej atrakcyjna dla respondentów była opcja „kupowanie biletu do kina bez potrzeby czekania w kolejce”. 75% respondentów było zainteresowanych „kuponami opartymi na lokalizacji” i „kuponami opartymi na profilu”.
„Potrzeby użytkowników z różnych rynków są różne. Dlatego właśnie usługa mobilnego portfela (MWS — ang. Mobile Wallet Service) Alcatela-Lucenta może być elastycznie dostosowywana do potrzeb rynków rozwijających się i już rozwiniętych” – powiedział Toon Coppens, dyrektor ds. marketingu usługi Mobile Wallet Service w firmie Alcatel-Lucent. „Usługa MWS jest rozwiązaniem ‘pod klucz’ przeznaczonym dla operatorów telefonii komórkowej, którzy mogą dzięki niej udostępniać klientom płatności mobilne i programy marketingowe, transfer środków między osobami, spersonalizowane kupony zbliżeniowe (NFC — ang. Near Field Communications) oraz usługi handlu mobilnego”.
Alcatel-Lucent Global Youth Lab to nowatorski panel badań podstawowych, służący do gromadzenia informacji o doświadczeniach i preferencjach użytkowników z niezwykle atrakcyjnego dla rynku młodych konsumentów. Uczestnikami tego panelu są nastolatki i młodzi dorośli z całego świata, korzystający z technologii komunikacyjnych. Celem prowadzonych na bieżąco badań jest gromadzenie informacji na temat sposobów korzystania przez tę grupę osób z różnych form rozrywki dostępnych na wszystkich wykorzystywanych przez nią urządzeniach (telefony, telewizja, komputery itd.).
Zaloguj się Logowanie