© freeimages.com
Propozycja, którą złożyły dziś miastu Kraków Koleje Małopolskie zakłada uruchomienie połączeń kolejowych wokół stolicy regionu. Jeśli się to uda komfortowe pociągi małopolskiej spółki już wkrótce, co 30 minut, będą przewozić pasażerów po trasach tzw. Malej Obwodnicy Krakowa (Mydlniki – Kraków Olsza – Kraków Płaszów) i Dużej Obwodnicy Krakowa (Kraków Mydlniki – Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta – Podłęże), które obecnie są wykorzystywane jedynie w ruchu towarowym.
Aby było to możliwe w niedalekiej przyszłości, już dziś konieczne jest podjęcie ścisłej współpracy województwa małopolskiego, miasta Kraków oraz zarządcy infrastruktury PKP PLK. Wszystko po to, by wybudować niezbędne przystanki, węzły przesiadkowe i parkingi typu Park&Ride oraz przeprowadzić remonty, które pozwolą na zwiększenie przepustowości i umożliwią kursowanie pociągów z odpowiednią częstotliwością.
Aktualnie na zlecenia Urzędu Miasta Krakowa przygotowywane jest „Studium Wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa”, które ma szczegółowo określić możliwości rozwoju transportu kolejowego na obszarze miasta.
Zaloguj się Logowanie