W ramach Akademii Zarządzania pracownicy oświaty będą mogli wziąć udział w „Szkole ewaluacji” prowadzonej pod opieką merytoryczną dra hab. Leszka Korporowicza, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Projekt realizuje miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej – „Dyrektor Szkoły”. Czytelnicy – dyrektorzy szkół i nauczyciele, którzy zadeklarują chęć uczestnictwa w warsztatach, odbędą trzy sesje poświęcone tematowi ewaluacji.
Spotkania zaplanowano na 30 listopada, 14 grudnia i 28 stycznia w Warszawie.
„Ewaluacja jest procesem uczenia się. Należy ją potraktować jako proces umożliwiający aktywne uczestnictwo i społeczne interakcje. Uczenie się dzięki ewaluacji to cecha osób i szkół działających skutecznie” – uważa Grzegorz Mazurkiewicz, koordynator projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły”
Celem ewaluacji jest rozwój placówek oświatowych i wzrost efektywności procesu uczenia się poprzez transformację kultury organizacyjnej i wprowadzenie profesjonalnych metod działania.
Grzegorz Mazurkiewicz zaznacza także, że dobrze przeprowadzona ewaluacja demokratyzuje rzeczywistość szkolną, zachęca do dialogu, wspiera rozwój uczącej się społeczności. Nie jest działaniem ograniczonym przez zasady i regulacje, ale procesem uwalniającym kreatywność, wyobraźnię i uwagę.
Uczestnicy „Szkoły ewaluacji” zapoznają się z tematem projektowania ewaluacji w oświacie, w tym ze składnikami projektu ewaluacji, modelami możliwych strategii oraz zostaną zaprezentowane przykłady dobrych i złych projektów ewaluacyjnych w szkołach.
Szkolenie eksperckie jest realizowane przy współpracy Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, „Pedagogium” – Wyższej Szkoły Nauk Społecznych, Wolters Kluwer Polska oraz ekspertów problematyki edukacyjnej z Warszawy, Olsztyna, Poznania i Lublina. Sesje są odpłatne.
Więcej informacji na temat szkoły ewaluacji znajduje się na stronie http://www.dyrektorszkoly.pl/szkolaewaluacji/index.php
Zaloguj się Logowanie