Sytuacja nauczycieli w UE

Z badania OECD wynika, że nauczyciele nie czują się zmotywowani do pracy i że poświęcają 13 proc. czasu lekcyjnego na utrzymanie dyscypliny.

 

Niedawno OECD opublikowała wyniki międzynarodowego badania na temat nauczania i uczenia się. Sondaż przeprowadzono w 23 krajach, w tym w 15 krajach UE.
 
Badanie przeprowadzono przy wsparciu Unii Europejskiej. Miało ono na celu uzmysłowienie władzom edukacyjnym potrzeb 6,25 mln nauczycieli pracujących w UE.
 
Wcześniejsze badania OECD dotyczyły jedynie wyników osiąganych przez uczniów, tym razem skoncentrowano się na nauczycielach i dyrektorach placówek szkolnych. Na podstawie wyników badania po raz pierwszy zaprezentowano porównywalne dane międzynarodowe dotyczące warunków uczenia się oraz warunków pracy nauczycieli w szkołach.
 
Trzy czwarte nauczycieli uważa, że nie są motywowani do poprawy jakości nauczania, a w trzech na pięć szkół złe zachowanie uczniów w klasie jest przyczyną przerywania lekcji. Nauczyciele w Irlandii, Portugalii, Hiszpanii i we Włoszech skarżyli się na brak systematycznej oceny swojej pracy oraz brak informacji zwrotnych. Władze edukacyjne powinny mieć na uwadze, że praca nauczycieli osiągających dobre wyniki powinna być nagradzana i doceniana.
 
Okazało się, że we wszystkich krajach, w których przeprowadzono badanie, w mniejszym lub większym stopniu brakuje wykwalifikowanych pracowników. W Polsce problem ten dotyka jedynie 12 proc. szkół. W Turcji jednak takich braków doświadcza 78 proc. szkół.
 
Badanie wskazuje, że zarządzający systemem edukacji powinni w większym stopniu wspierać nauczycieli i uczniów oraz skupiać się na efektach uczenia się, a w mniejszym na programach nauczania.
 
Z badania OECD wynika, że nauczyciele nie czują się zmotywowani do pracy i że poświęcają 13 proc. czasu lekcyjnego na utrzymanie dyscypliny.
 
Zbliża się koniec wakacji, a wraz z nim uczniowie i nauczyciele przygotowują się do rozpoczęcia roku szkolnego.
 
Niedawno OECD opublikowała wyniki międzynarodowego badania na temat nauczania i uczenia się. Sondaż przeprowadzono w 23 krajach, w tym w 15 krajach UE.
 
Badanie przeprowadzono przy wsparciu Unii Europejskiej. Miało ono na celu uzmysłowienie władzom edukacyjnym potrzeb 6,25 mln nauczycieli pracujących w UE.
 
Wcześniejsze badania OECD dotyczyły jedynie wyników osiąganych przez uczniów, tym razem skoncentrowano się na nauczycielach i dyrektorach placówek szkolnych. Na podstawie wyników badania po raz pierwszy zaprezentowano porównywalne dane międzynarodowe dotyczące warunków uczenia się oraz warunków pracy nauczycieli w szkołach.
 
Trzy czwarte nauczycieli uważa, że nie są motywowani do poprawy jakości nauczania, a w trzech na pięć szkół złe zachowanie uczniów w klasie jest przyczyną przerywania lekcji. Nauczyciele w Irlandii, Portugalii, Hiszpanii i we Włoszech skarżyli się na brak systematycznej oceny swojej pracy oraz brak informacji zwrotnych. Władze edukacyjne powinny mieć na uwadze, że praca nauczycieli osiągających dobre wyniki powinna być nagradzana i doceniana.
 
Okazało się, że we wszystkich krajach, w których przeprowadzono badanie, w mniejszym lub większym stopniu brakuje wykwalifikowanych pracowników. W Polsce problem ten dotyka jedynie 12 proc. szkół. W Turcji jednak takich braków doświadcza 78 proc. szkół.
 
Badanie wskazuje, że zarządzający systemem edukacji powinni w większym stopniu wspierać nauczycieli i uczniów oraz skupiać się na efektach uczenia się, a w mniejszym na programach nauczania. (Komisja Europejska)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj