System informatyczny dla JST

Wydatki samorządów na zakupy systemów informatycznych stale rosną. Często
jednak okazuje się, że wykorzystanie wdrożonych rozwiązań rodzi więcej
problemów niż korzyści. Podpowiadamy, czym kierować się przy wyborze systemu
dla JST oraz podległych jednostek, aby jego zakup okazał się trafioną inwestycją.

Codziennie w JST przetwarzane są tysiące danych. Obsługa związanej z nimi
dokumentacji wymaga zaangażowania wielu osób i jest czasochłonna. Firmy
informatyczne prześcigają się w pomysłach na usprawnienie pracy samorządowców.
Chcąc ułatwić kierownictwu i pracownikom jednostek wybór właściwego rozwiązania,
przygotowaliśmy listę kryteriów, którymi należy kierować się przy podejmowaniu
decyzji o zakupie systemu obsługującego takie obszary, jak: kadry, płace, finanse
i księgowość, budżet, środki trwałe, magazyn.

Doświadczenie firmy w sektorze samorządowym

Na rynku funkcjonuje wielu dostawców oferujących systemy, które nie doczekały się
żadnego poważnego wdrożenia lub funkcjonują w instytucjach i firmach, mających z
samorządem niewiele wspólnego. Dlatego warto postawić na rozwiązania sprawdzone.
Jak to zrobić? Należy sprawdzać opinie użytkowników systemów wykorzystywanych w
innych jednostkach, koniecznie uważnie przeglądać referencje dostawcy systemu
(warto zwrócić uwagę na to, kiedy były wystawione), dowiedzieć się, jak długo
działa dana firma oraz czy posiada jakieś certyfikaty potwierdzające rzetelność
i jakość (np. Solidna Firma). Jeśli producent funkcjonuje krócej niż 5 lat i ma
na koncie mniej niż 50 wdrożeń w JST, to należy szczególnie uważnie przeanalizować
jego działalność i opinie klientów.

/samarzad.pap.pl

Zaloguj się Logowanie

Komentuj