Świecąca butelka piwa – nowe innowacyjne opakowanie

Jeden z wiodących producentów piwa, Heineken w ramach eksperymentu, którego celem było zwiększenie stopnia interakcji społecznych w trakcie spożywania złotego trunku wykorzystując nowoczesne technologie, opracował interaktywną butelkę, święcącą przy zderzeniu podczas wznoszenia toastu, migającą w rytm muzyki oraz w trakcie kolejnych łyków piwa.

Interaktywna butelka została zaprezentowana podczas Milan Design Week w ramach projektu Ignite Heinekena. Prace nad świecącą butelką trwały ok. 10 tygodni. Na potrzeby pokazu zostało wyprodukowanych tylko 200 butelek z wbudowanymi żarówkami LED i bezprzewodowymi sensorami.

Ta „inteligenta butelka” prezentuje iluminację świetlną dzięki wydrukowanej w 3D obudowie dolnej części butelki, która skrywa elementy elektroniczne takie jak: osiem żarówek LED-owych, 8-bitowy procesor, akcelerometr, żyroskop, akumulatorek oraz transodbiornik sieci bezprzewodowej z anteną. Całość obejmuje powierzchnię niewiele większą od monety 2€. Diody LED są skierowane do góry, aby właściwie oświetlić butelkę, która prezentuje się najdoskonalej, gdy butelka jest pełna.

Aktualnie nie ma informacji o wprowadzeniu tego innowacyjnego rodzaju opakowania do powszechnej dystrybucji produktów Heinekena.

© Heineken

© Heineken

© Heineken

1 Komentarz

  1. Broker Innowacji

    11 czerwca 2013 at 10:31

    Innowacje kluczem do sukcesu. Innowacje zajmują szczególne miejsce wśród czynników sukcesu przedsiębiorców. Wychodząc im naprzeciw, władze regionu Małopolska mają sporo do zaoferowania. Także dzięki wydarzeniom zaplanowanym w ramach projektu Broker Innowacji oraz tym, które już zostały wprowadzone w życie, powstaje szansa na wsparcie rozwoju innowacji i powstawanie nowych miejsc pracy. Broker Innowacji to również szansa na stworzenie nowej jakości w myśleniu o biznesie.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj