Świąteczny zysk zamiast wydatków

Co trzeci Polak zamierza w tym roku dokonać świątecznych zakupów w sieci, wynika z badań firmy Deloitte. To ponad 50% więcej niż przed rokiem. Oznacza to gigantyczny wzrost zysków sprzedawców internetowych. Jeśli rozważasz działalność e-commerce, jeszcze nie jest za późno, aby uruchomić internetowy sklep przed świąteczną gorączką zakupów.

Polski e-commerce

Polski rynek handlu internetowego rozwija się bardzo dynamicznie. Według raportu „ecommerce 2010” w ubiegłym roku wartość handlu w sieci przekroczyła 13,4 mld zł, a obroty sklepów internetowych wzrosły o prawie 18%. Systematycznie rośnie również liczba e-sprzedawców. W 2009 r. w tym segmencie funkcjonowało ok. 7,5 tys. przedsiębiorstw.

- „Polscy internauci coraz bardziej doceniają zalety zakupów online. Konkurencyjne ceny, stała dostępność oferty oraz możliwość wcześniejszej weryfikacji sprzedawców przekonały użytkowników do sklepów internetowych. Stymuluje to dynamikę przyrostu rynku, zarówno w zakresie liczby działających podmiotów, jak i globalnej wartości zawieranych transakcji” – wyjaśnia Tomasz Andrzejczuk, specjalista ds. e-commerce home.pl.

Świąteczna gorączka

Grudzień to najlepszy okres dla sprzedawców. Przedświąteczny handel może generować nawet jedną trzecią rocznej sumy obrotów. Równocześnie rosną zmęczenie i frustracja klientów spowodowane nadmiernym tłokiem, kolejkami oraz cenami w tradycyjnych sklepach. Dlatego też Polacy coraz chętniej decydują się na zakupy w sieci. Z danych Eurostatu wynika, że obecnie w Polsce jest ok. 8,5 mln e-klientów, podczas gdy rok temu szacowano ich liczbę na 6,8 mln. Warto więc szybko uruchomić sklep internetowy, aby skorzystać ze świątecznego boomu.

Jak szybko stworzyć profesjonalny sklep internetowy?

Ważne jest, aby w pośpiechu nie dać się ponieść przedświątecznej gorączce i nie stworzyć amatorskiej, niefunkcjonalnej witryny. Obecnie na rynku dostępnych jest kilka platform umożliwiających szybką i profesjonalną budowę sklepu internetowego, takich jak: Shoper, Business Shop, czy e-Trade Pro. Aby rozpocząć sprzedaż, wystarczy za pomocą dostępnego kreatora dostosować wygląd i układ e-sklepu do naszych indywidualnych wymagań oraz wprowadzić produkty do katalogu.

Jeżeli przygotowujemy sklep od podstaw potrzebować będziemy kilku niezbędnych elementów:

- domeny – internetowego adres sklepu (często powiązany jest on z nazwą oraz logotypem sklepu);

- hostingu – powierzchnii serwerowych, na których znajdzie się strona sklepu oraz będą przechowywane dane m.in. lista produktów, zdjęcia, informacje dotyczące stanu magazynów, etc;

- oprogramowania sklepowego – umożliwiającego uruchomienie funkcjonalnej strony sklepu, prowadzenie sprzedaży oraz obsługę płatności;

- środków na promocję i reklamę w Internecie;

Przygotowanie wszystkich elementów wymaga odpowiedniej ilości czasu oraz nakładów finansowych. Można jednak wykorzystać w tym celu zintegrowane systemy sprzedażowe oferujące kompleksowe rozwiązania, takie jak Business Shop firmy home.pl. Dzięki dedykowanemu pakietowi usług, przedsiębiorca w jednym miejscu może w łatwy sposób stworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy wraz z niezbędnym zapleczem technicznym.

Rozwiązanie to oferuje ponadto szereg dodatkowych korzyści w postaci kuponów na reklamę w sieci, preferencyjnych warunków kontraktowania e-płatności oraz dostępu do szerokiej gamy usług partnerskich ułatwiających prowadzenie e-biznesu. Dzięki temu administracja witryną e-sklepu zajmuje niewiele czasu, a właściciel może skupić się na odpowiednim pomyśle na promocję, sprzedaży i generowaniu zysków.

Dla kogo sklep internetowy?

Dzięki aplikacjom umożliwiającym szybkie uruchomienie sklepu internetowego, użytkownicy nieposiadający zaawansowanej wiedzy informatycznej mogą w łatwy sposób zrealizować pomysł na handel w sieci. Rozwiązania tego typu są doskonałą propozycją zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie, jak i przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rynku tradycyjnym. Sklep internetowy stwarza bowiem dodatkowe możliwości dotarcia do klientów, którzy coraz częściej szukają towarów w sieci. Takie rozwiązanie może być również sposobem na rozwój e-handlu prowadzonego z pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Platformy sklepowe takie jak Business Shop posiadają bowiem możliwość integracji z serwisami typu Allegro.pl.

Ponadto sklep internetowy umożliwia znaczną redukcję kosztów związanych z bieżącą działalnością operacyjną i koniecznością utrzymywania rozbudowanego zaplecza logistycznego. Oczywiście prowadzenie sprzedaży w sieci wiąże się z koniecznością zadbania o dostawy, rozliczenia itp., ale są to koszty mniejsze niż w przypadku tradycyjnej sprzedaży, a do tego, korzystając z niektórych platform sklepowych można je jeszcze minimalizować. Przed ostatecznym wyborem powinniśmy więc przeanalizować również wachlarz usług pod kątem dodatkowych korzyści jakie firma oferująca oprogramowanie jest w stanie zapewnić właścicielowi sklepu.

E-handel oferuje polskim przedsiębiorcom coraz większe możliwości rozwoju. Zgodnie z prognozami IAB Polska wartość transakcji zawartych za pośrednictwem Internetu w 2010 r. przekroczy 15,5 mld zł. Warto więc wykorzystać ostatnie chwile, aby wystartować z własnym e-sklepem w najbardziej gorącym okresie handlowym.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj