Szkoła Główna Handlowa uruchomiła kolejny semestr Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego (EUD) – programu edukacji ekonomicznej dla uczniów 5 i 6 klas szkół podstawowych. W tym samym czasie na uczelni ruszyła także Akademia Młodego Ekonomisty (AME), czyli podobny program dla gimnazjalistów – poinformowała Agnieszka Orzeszkowska z Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej (CREN) SGH.
Współorganizatorem zajęć jest Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy działa od 1 kwietnia 2008 roku. Do tej pory ukończyły go dwie grupy młodych absolwentów. Ponieważ zainteresowanie programem okazało się duże, organizatorzy zdecydowali się na utworzenie podobnej inicjatywy, skierowanej do nieco starszych dzieci – uczniów gimnazjów. "Pomysł Akademii zrodził się jako odpowiedź na duże zainteresowanie kontynuowaniem nauki wśród tej części dotychczasowych studentów Uniwersytetu, którzy ukończyli już szkołę podstawową i z tego względu nie mogą uczęszczać na zajęcia EUD – wyjaśniają organizatorzy. – Akademia ma im umożliwić dalsze poszerzanie wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych i rozbudzanie zainteresowań w tym kierunku".
Naukę na nowym semestrze rozpoczęło 150 słuchaczy Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego oraz 60 słuchaczy Akademii Młodego Ekonomisty. Obie grupy czeka w sumie 6 spotkań z dziedziny nauk ekonomicznych. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli akademickich SGH oraz ekspertów Fundacji. Spotkania trwają 90 minut, a każde z nich składa się z wykładu i zajęć praktycznych. Młodzi studenci mają szansę powrócić do wykładów także w domu, dzięki materiałom edukacyjnym publikowanym w Internecie.
Trendy na rynku nieruchomości, Czym jest wzrost gospodarczy i dobrobyt?, Sztuka zarabiania na wypoczynku, Mity negocjacji, Istota marketingu i relacji z klientami oraz Sztuka prezentacji własnej osoby – to – wylicza Orzeszkowska – pozycje oferty dydaktycznej EUD. "Każdy z wykładów powiązany jest z zajęciami praktycznymi, podczas których dzieci pod opieką moderatorów grup – studentów SGH – realizują prace nakreślone przez prowadzącego" – wyjaśnia specjalistka. Natomiast dla studentów Akademii zaplanowano zajęcia z psychologii inwestowania, psychologii zachowań konsumenckich, zarządzania projektami, podstaw rynku finansowego i twórczego rozwiązywania problemów.
Dodatkową atrakcją są spotkania dla rodziców i opiekunów małych studentów na temat wychowania i kształtowania postaw.
Każdy student Uniwersytetu i Akademii obecny na minimum 4 z 6 spotkań otrzyma dyplom ukończenia semestru. Dla najlepszych studentów uczelnia przewidziała wartościowe nagrody. Najlepsi zostaną wyłonieni podczas testu końcowego, 2 czerwca br.
Więcej informacji o Ekonomicznym Uniwersytecie Dziecięcym można znaleźć na stronie internetowej: www.uniwersytet-dziecięcy.pl, a o Akademii Młodego Ekonomisty na: www.gimversity.pl (PAP – Nauka w Polsce, Katarzyna Czechowicz, agt)
Zaloguj się Logowanie