Źródło: Seat Arona
Seat Arona to bardzo ciekawy crossover, blisko spokrewniony z Seatem Ibizą piątej generacji. Auto ma przebojowy, bardzo oryginalny wygląd, a do tego jest oparte o najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym oszczędne i dynamiczne układy napędowe Volkswagena.
Miejskie crossovery, a do nich zalicza się Seat Arona, są obecnie niezwykle modne w całej Europie. Większość firm buduje je w oparciu o modele klasy B, czego przykładem może być Renault Captur, zbudowany w oparciu o płytę podłogową Renault Clio i korzystający z wielu elementów, pochodzących w tego pojazdu. Seat zadziałał podobnie i oparł swój nowy crossover o flagowy okręt autosegmentu B, czyli Seata Ibizę. Hiszpański producent mógł też skorzystać z szeregu sprawdzonych systemów i układów, opracowanych przez inżynierów Volkswagena, np. z globalnej płyty podłogowej A0 MQB.
Seat Arona ma szereg zalet, które sprawiają, że jest tak gorąco witany na motoryzacyjnym rynku. Przede wszystkim auto będzie mieć niewygórowaną cenę, która w połączeniu z jego bardzo atrakcyjnym wyglądem i bogatym wyposażeniem, stworzy silny magnes dla klientów. Przede wszystkim młodych i w średnim wieku, bo to do nich auto jest adresowane.
Pomimo niewysokiej ceny, auto może być wyposażone w szereg systemów, przez wiele lat dostępnych tylko dla pojazdów klasy premium. Arona, podobnie jak jej większy brat, SUV Ateca, może mieć na pokładzie system antykolizyjny Front Assist, który w razie zagrożenia wypadkiem albo najechaniem na pieszego najpierw ostrzega kierowcę, a w ostateczności sam zatrzymuje samochód. Poza tym Arona może być wyposażona w asystenta parkowania, niezwykle przydatnego w mieście, który wykorzystuje przednie i tylne czujniki parkowania, jak również tylną kamerę cofania, ułatwiającą wjeżdżanie w ciasne miejsca parkingowe. Niezwykle przydatny jest też asystent martwego pola, który za pomocą specjalnych kamer eliminuje ograniczenia lusterek samochodowych, ułatwiając bezpieczną zmianę pasa na ruchliwej drodze. Adaptacyjny tempomat ACC to kolejny, nowoczesny system, który przyda się zarówno w mieście jak i podczas jazdy poza nim.
W porównaniu do Ibizy piątej generacji, kabina Seata Arona jest wyższa i bardziej przestronna. Siedzenia kierowcy i pasażerów umieszczone są wyżej, co pozwala łatwiej wsiadać do środka i przede wszystkim zapewnia nieco lepszą widoczność dla kierowcy.
Seat Arona oferowany jest z oszczędnymi silnikami Volkswagena. Aby mieć pełną radość z samochodu , najlepiej dobrać je według kryterium, określającego, w jaki sposób auto będzie eksploatowane.
Jeśli auto ma być eksploatowane przede wszystkim w mieście, to najlepszym wyborem będzie podstawowa jednostka napędowa – benzynowy silnik 1.0 TSI. To silnik turbodoładowany, trzycylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który zapewnia niskie spalanie. Jednostka oferowana jest w dwóch wariantach mocy. Silnik o mocy 95 KM będzie idealny przede wszystkim do miasta, natomiast mocniejsza jednostka o mocy 110 KM pozwoli też żwawo poruszać się na dalekich trasach. W obydwu przypadkach średnie spalanie oscyluje pomiędzy 5.5 a 6l/100 km, a zatem jest bardzo niskie jak na pojazd tej wielkości.
Jeśli Seat Arona ma być eksploatowany przede wszystkim na trasach, można wybrać wersję z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDi, który z jednej strony zapewnia świetną dynamikę, a z drugiej zużywa bardzo małe ilości paliwa – średnio mniej niż 5 litrów oleju napędowego na 100 km.
Wszystko wskazuje na to, że Seat Arona będzie kolejnym przebojem w ofercie hiszpańskiego producenta samochodów. Auto ma mnóstwo zalet i co bardzo ważne, czerpie z ponad trzydziestoletniego doświadczenia Seata Ibizy.
Zaloguj się Logowanie