Satysfakcja gości głównym powodem inwestycji w rozwiązania mobilne

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy Motorola Solutions, Inc. wynika, że wydatki na technologie informatyczne (IT) w branży HoReCa (obejmującej sektory: hotelarski, restauracyjny i gastronomiczny) zwiększą się w 2011 r., przy czym opinie gości są wymieniane jako podstawowy powód inwestycji. 

56 procent przedsiębiorstw z sektora HoReCa zamierza zainwestować w rozwiązania mobilne, aby lepiej wyposażyć personel, zwiększyć wydajność operacyjną i usprawnić obsługę klienta.

Raport Motorola Solutions 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje, że 91 proc. osób podejmujących decyzje w branży HoReCa uświadamia sobie rosnące znaczenie technologii mobilnej i bezprzewodowej, a 78 proc. rozumie wpływ mobilności na konkurencyjność firmy. W rezultacie hotele inwestują w nowe technologie oraz zaawansowane sieci bezprzewodowe, które są w stanie obsłużyć rosnącą ilość danych i zapewnić szybki dostęp klientom i personelowi mobilnemu.

Satysfakcja gości

Czynnik ten stanowi podstawowy powód inwestycji w rozwiązania mobilne, podawany przez 76 proc. ankietowanych przedsiębiorstw. Branża HoReCa inwestuje w technologie mobilne – wdrażając rozwiązania, które usprawniają obsługę gości dzięki bezprzewodowej poczcie e-mail, meldowaniu gości/uczestników, przyjmowaniu zamówień/płatności przy stoliku albo sprzedaży biletów. 61 proc. respondentów planuje wdrożyć funkcje wideo, takie jak monitoring, wideokonferencje i transmisje strumieniowe, w obszarach ogólnodostępnych, na przykład w lobby. 58 proc. ankietowanych przedsiębiorstw, które wdrażają dziś technologie mobilne, odnotowuje zwiększoną satysfakcję klientów.

Mobilny personel

51 proc. respondentów, którzy obecnie wdrażają technologie mobilne i bezprzewodowe wskazuje na większą produktywność i wydajność pracowników, a 55 proc. obserwuje lepsze wyniki sprzedaży.

Kierownicy, ochroniarze i personel obsługujący klienta to podstawowi użytkownicy urządzeń mobilnych i bezprzewodowych w ankietowanych hotelach – spośród nich 71 proc. kierowników używa smartfonów, 52 proc. ochroniarzy – radiotelefonów, 19 proc. sprzedawców biletów korzysta z telefonów Voice-over-IP (VoIP), a 26 procent zarządców obiektów posiada tablety.

Obecnie najpopularniejsze zastosowania radiotelefonów to zarządzanie projektami (51 proc.) i praca zespołowa (41 proc.). Zunifikowana komunikacji oraz zdalne zarządzanie/monitorowanie są najczęściej planowanymi wdrożeniami w 2012 r. Tablety i telefony VoIP to dwa rozwiązania mobilne, które respondenci najczęściej planują wdrażać w 2012 r.

Zwiększanie wydajności operacyjnej

75 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zainstalowało już bezprzewodowe sieci lokalne (WLAN) w swoich obiektach. W Ameryce Północnej w około jednej trzeciej tych obiektów są sieci 802.11n, podczas gdy w Europie dominują sieci 802.11b/g. 42 proc. respondentów posiadających sieci WLAN oczekuje, że do końca 2012 r. w pełni zmodernizuje je do standardu 802.11n.

Zwiększanie przepustowości, niezawodności i zasięgu bieżących sieci bezprzewodowych to trzy podstawowe powody wdrażania sieci WLAN 802.11n – są to wszystko krytyczne cechy sieci, które pozwalają obsłużyć większą ilość danych oraz rosnące wymagania dostępowe klientów i personelu mobilnego.

„Branża HoReCa w szybkim tempie wdraża technologie mobilne i bezprzewodowe, a przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z korzyści i przewagi konkurencyjnej związanej z ich wykorzystaniem” – powiedział Thomas Moore, dyrektor działu Hospitality Industry Solutions, Motorola Solutions.

Motorola Solutions regularnie przeprowadza niezależne badania rynkowe, aby lepiej zrozumieć pojawiające się trendy na rynkach rozwiązań mobilnych. Raport 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje trendy i wyzwania związane z mobilnością w branży HoReCa, badając opinie przedsiębiorstw, które inwestują w te rozwiązania.

Sondaż 2011 Hospitality Market Barometer został przeprowadzony w czwartym kwartale 2010 r. 161 uprawnionych respondentów z Ameryki Północnej i Europy wypełniło formularz internetowy na zaproszenie Research Now, niezależnej firmy dostarczającej opinie osób podejmujących decyzje biznesowe i IT.

Respondenci reprezentowali przedsiębiorstwa z sektora usług HoReCa, m.in. hotele, atrakcje turystyczne, kasyna i restauracje. Około 70 proc. reprezentowało firmy średnie i duże, zatrudniające przynajmniej 2000 pracowników. Ponad jedna trzecia uczestników sondażu to firmy o przychodach przekraczających 1 mld dol. Odpowiedzi udzielali dyrektorzy, pracownicy IT i menedżerowie, którzy biorą bezpośredni udział w codziennym wdrażaniu rozwiązań mobilnych.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj