Celem branżowego programu promocji jest wykreowanie nowych, silnych polskich marek, które będą rozpoznawane na świecie i kojarzone z Polską. Polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na zwrot nawet 75 procent kosztów kwalifikowanych udziału w zagranicznych targach branżowych i misjach gospodarczych objętych programem. Branżowy program promocji branży IT/ICT realizowany będzie do 31 marca 2015 roku, a działania promocyjne organizowane będą na terenie Polski, Niemiec, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii, Brazylii, Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Branżowy program promocji składa się z dwóch części.
Na komponent A składają się działania promujące produkty, usługi i przedsiębiorców z branży IT/ICT. Dofinansowanie dla przedsiębiorców udzielane jest w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, którego celem jest wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki przez poprawę jej wizerunku w oczach zagranicznych partnerów, nawiązanie międzynarodowych kontaktów i wypromowanie polskich specjalności eksportowych. Działania promujące realizowane w ramach komponentu A finansowane są w całości przez przedsiębiorców, ale wielkość dofinansowania udziału przedsiębiorców w programie może sięgnąć do 75 procent poniesionych wydatków kwalifikowanych. Warunkiem uczestnictwa w programie jest zgłoszenie chęci udziału w co najmniej połowie przedsięwzięć organizowanych w ramach komponentu A na przestrzeni trzech lat. Branżowe programy promocji realizowane są m.in. w branży meblarskiej, kosmetycznej, w przemyśle biotechnologicznym i obronnym.
Komponent B branżowego programu promocji to działania promujące branżę IT/ICT jako całość – między innymi kampania reklamowa w branżowej prasie zagranicznej, wydanie informatora o polskim rynku ICT i trzydniowe misje przyjazdowe dla zagranicznych dziennikarzy – które zostaną sfinansowane w całości przez Ministra Gospodarki.
Przedsiębiorcy zakwalifikowani do programu będą mieli okazję przez trzy kolejne lata brać udział w targach branżowych „IT Innovations Expo” w szwedzkim Göteborgu, „Mobile World Congress” w Barcelonie, „Futurecom” w Sao Paolo w Brazylii i „Japan IT Week” w Tokio, w hanowerskich targach „CeBIT”. Program obejmuje też organizację obecności przedsiębiorców na łódzkich targach „Intertelecom”. Beneficjenci programu w trzech kolejnych latach wezmą udział w dwudniowych seminariach dla przedsiębiorców z branży IT/ICT na temat prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych. W ramach programu zorganizowane zostaną misje gospodarcze do Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Niemiec, Norwegii i Hiszpanii w celu nawiązania relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi i zdobycia w ramach specjalnie zorganizowanego seminarium wiedzy na temat specyfiki rynku IT/ICT danego kraju.
Nabór wniosków o dofinansowanie udziału w branżowym programie promocji dla branży IT/ICT już się rozpoczął. Kwota alokacji wynosi 7.300.000,00 PLN. Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są do osiągnięcia poziomu 130 procent alokacji przewidzianej na konkurs.
Zaloguj się Logowanie