Ruch danych na tabletach rośnie 10 razy szybciej niż na smartfonach

Tablety ranking

© 123RF

Firma Adobe przedstawiła wyniki swojego najnowszego raportu Adobe Digital Index, który dotyczy globalnego ruchu na stronach internetowych z podziałem na użytkowników tabletów, smartfonów i komputerów PC, z uwzględnieniem aspektów ilościowych i jakościowych. Z raportu wynika, że na początku 2013 r. tablety będą generować większy ruch na stronach internetowych niż smartfony, a dla użytkowników przeglądanie stron na tabletach jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerach PC.

Tablety stały się kanałem o całkiem innym charakterze niż smartfony. Podczas gdy aplikacje mobilne okazały się ważnym i wartościowym komponentem strategii mobilnej, firmy powinny inwestować w optymalizację mobilnych stron WWW z myślą o coraz większej i coraz bardziej wpływowej grupie użytkowników tabletów. Oto najważniejsze wnioski z raportu:

  • Udział tabletów w łącznej liczbie odwiedzin stron WWW rósł ok. 10 razy szybciej niż analogiczny wskaźnik dla smartfonów w ciągu dwóch lat po ich wprowadzeniu na rynek, a w ubiegłym roku zwiększył się o 300%. Ten szybki wzrost wynika zarówno z rosnącej sprzedaży tabletów, jak też nieproporcjonalnie większej liczby odwiedzin stron WWW przypadającej na tablet niż na smartfon.
  • Na początku 2013 r. udział tabletów w ruchu na stronach WWW przekroczy udział smartfonów, a w 2014 r. osiągnie 10% łącznego ruchu na stronach WWW.

  • Użytkownicy uważają, że przeglądanie stron internetowych na tablecie jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerze PC. Mimo to komputerów PC używają w tym celu trzy razy częściej niż tabletów.

„Podczas gdy firmy poszerzają swoje strategie cyfrowe o elementy mobilne, tablety są urządzeniami coraz częściej wybieranymi przez klientów” – powiedział Brad Rencher, wiceprezes i dyrektor generalny działu Digital Marketing Business firmy Adobe. „Dyrektorzy ds. marketingu cyfrowego najpierw optymalizują swoje treści cyfrowe i inicjatywy marketingowe pod kątem technologii mobilnych, ze szczególnym uwzględnieniem tabletów, ponieważ takie są oczekiwania klientów”.

W najnowszym raporcie Adobe Digital Index wykorzystano i poszerzono informacje opublikowane w jego poprzedniej edycji, która ukazała się w styczniu bieżącego roku, dotyczące wartości użytkowników tabletów dla firm handlu detalicznego. Okazało się, że w 2011 r. użytkownicy tabletów wydawali więcej na zakupy w Internecie niż klienci korzystający z innych urządzeń. W ramach badań przeanalizowano 23 miliardy odwiedzin na stronach WWW 325 firm z Ameryki Północnej, Europy Zachodniej (Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii) oraz Azji (Chin, Indii, Korei Południowej, Nowej Zelandii. Singapuru, Tajwanu i Tajlandii).

Zaloguj się Logowanie

Komentuj