Przyszłość technologii mobilnych

Zdalni i mobilni pracownicy oznaczają dla firmy oszczędność kosztów, możliwość elastycznego układania harmonogramów pracy, a także zapewniają ciągłość procesów biznesowych na wypadek sytuacji kryzysowej. Do niedawna jednak znaczącą barierę we wprowadzaniu tego typu zatrudnienia stanowił brak technologii, które zapewniałyby pełną dostępność takich

pracowników.

Nowoczesne systemy telefonii IP oferują pracownikowi mobilnemu wyposażonemu w telefon komórkowy praktycznie wszystkie funkcje, do jakich ma dostęp ze swojego firmowego komputera biurowego. Zainstalowanie aplikacji klienckiej pozwala na dostęp do skrzynki e-mail, książki kontaktów, firmowej bazy danych, poczty głosowej, faksu… Jednym słowem wszystkich najbardziej użytecznych aplikacji biurowych. Dodatkowo systemy text-to-speech, zmieniające automatycznie np. treść emaila na plik głosowy, pozwalają na odsłuchiwanie wiadomości zamiast ich odczytywania – funkcja bardzo przydatna na przykład w czasie jazdy samochodem. Podobnie pracownik mobilny nie musi już naciskać klawiszy telefonu, aby uzyskać dostęp do poszczególnych aplikacji telefonu – wystarczy, aby wydał komendę głosową. Jeśli nie ma możliwości odpisania na pilnego maila, może podyktować odpowiedź, która zostanie wysłana do odbiorcy jako plik .wav. Wszystkie powyższe funkcje są dostępne w rozwiązaniu Interactive Intelligence Mobile Office.

Oczywiście dla uzyskania powyższych korzyści niezbędna jest inwestycja w oprogramowanie telefonii IP. Koszty takiego projektu oraz współczynnik zwrotu z inwestycji różnią się znacząco w zależności od typu systemu, na jaki się zdecydujemy. Przedsiębiorca, który bez uważnego rozeznania rynku zdecyduje się na wdrożenie przestarzałego, wielopunktowego oprogramowania, szybko odkryje, że rozwiązanie co prawda usprawnia pracę, jednak korzyści te można osiągnąć tylko pod warunkiem nabycia pełnej gamy pomocniczych komponentów sprzętowych i programowych danego producenta. Każda modyfikacja systemu może zostać wykonana jedynie przez specjalistów dostawcy, a integracja kolejnych urządzeń to koszmar dla administratorów. Nowoczesne, zintegrowane oprogramowanie telefonii IP typu all-in-one to o wiele korzystniejsza inwestycja. W tym przypadku całość kosztów związana jest jedynie z zakupem serwera, bramek SIP, oraz oczywiście licencji na oprogramowanie.

Inwestycja w system telefonii IP jest tym bardziej korzystna, im bardziej skomplikowane i wszechstronne są potrzeby komunikacyjne przedsiębiorstwa. W przypadku rozwiązania Mobile Office naszej firmy można założyć, że projekt jest opłacalny przy założeniu liczby 100 pracowników mobilnych lub zdalnych zatrudnianych przez klienta.

Przyszłością mobilnych usług telefonii IP są naszym zdaniem dostosowane do telefonów komórkowych aplikacje workflow. Workflow, czyli automatyzacja procesów biznesowych, pozwala na kontrolę i zarządzanie wszystkimi procesami w firmie. Dzięki takiej aplikacji wdrożonej na telefonie komórkowym pracownik nie tylko raportuje w czasie rzeczywistym swoją dostępność dla przełożonych, ale w każdym momencie może sprawdzić, jakie nowe zadania zostały mu przydzielone, sprawdzić status procesu, w który jest zaangażowany lub zlecić wykonanie danej czynności swoim podwładnym bez potrzeby wracania do biura. Technologia workflow to już nie tylko użyteczny gadżet – umożliwia osiągnięcie mierzalnych zysków z wdrożenia mobilnej telefonii IP w firmie.

Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence

Zaloguj się Logowanie

Komentuj