Od początku lat 90, światowa branża sportowa warta kilka bilionów dolarów przeżywa ciągły rozwój. Zjawisko to wynika z zaistnienia kilku czynników, takich jak ewolucja społeczeństwa (aspirowanie do zdrowszego życia), pojawienie się nowej fali podziwu dla współczesnych sportowców i rosnąca waga marketingu sportowego i praw telewizyjnych dla firm.
W efekcie tych zmian zwielokrotniła się ilość wydarzeń krajowych i międzynarodowych, np. Igrzyska Olimpijskie i różnego rodzaju mistrzostwa świata, które nie tylko wzbudzają wielkie zainteresowanie publiczności, lecz także pozwalają zarobić co roku miliony dolarów. Możliwości w tej branży są niemalże nieograniczone. Pojawiają się w niej jednak niebezpieczeństwa i nadużycia, takie jak doping, zagrożenia działalnością bukmacharską i nieproporcjonalne zadłużanie się klubów sportowych.
Aby osiągnąć sukces w środowisku ewoluującym tak szybko, managerowie muszą posiadać lub pozyskać solidne podstawy technicze i umiejętności w takich dziedzinach, jak:
Zarządzanie obrazem i prawami do własności intelektualnej, międzynarodowe rozwiązania podatkowe, prawa zawodowych sportowców
Co więcej, najnowsze wydarzenia w branży sportowej wskazują, że managerowie potrzebują pozyskać konkretne umiejętności miękkie, regularnie współpracować z różnorodnymi specjalistami (radcami prawnymi, specjalistami PR, IT, itp.), aby móc reagować na pojawiające się czasem niespodziewane sytuacje (przemoc i rasizm podczas wydarzeń sportowych, skandale gwiazd itp.).
Zaloguj się Logowanie