"Etudier en Pologne" i "Visiter la Pologne" to dwa projekty, które mają promować polską ofertę turystyczno-kulturalną i edukacyjną wśród Polonusów z Francji i innych krajów francuskojęzycznych. Projekt przygotowują Hanna Borys i Małgorzata Kobierska przy wsparciu merytorycznym Ambasady RP w Paryżu, Stacji Polskiej Akademii Nauk i Polskiego Ośrodka Turystycznego w Paryżu i Brukseli.
Polskie instytucje i firmy będą promowane za pomocą katalogu książkowego i stron internetowych www.etudierenpologne.com i
www.visiterlapologne.com.
Jak informują pomysłodawczynie, program jest skierowany do środowisk polonijnych z Francji i krajów francuskojęzycznych oraz wszystkich, którzy chcieliby zwiedzić Polskę lub podjąć tu naukę. Adresatami są głównie uczniowie szkół średnich, maturzyści, studenci, magistranci, doktoranci.
"Bierzemy również pod uwagę starsze pokolenie: rodziców, specjalistów ds. szkolnictwa wyższego i badań naukowych. Ci ostatni muszą być przekonani, że studia czy badania w Polsce nie będą tylko przygodą, ale i dobrą inwestycją na przyszłość" – wyjaśniają autorki przedsięwzięcia.
W ramach programu zostanie wydany katalog książkowy zawierający ogłoszenia promocyjne polskich uczelni, programów naukowo-badawczych, instytucji turystycznych i kulturalnych. Będzie on również reklamował tematyczne strony internetowe dotyczące poszczególnych sektorów.
Katalog będzie dystrybuowany m.in. podczas paryskich targów branżowych, w polskich ambasadach i instytucjach kulturalno-naukowych, stowarzyszeniach polonijnych.
Do promocji polskich instytucji mają przyczynić się również dwie wymienione wyżej strony. Osoba odwiedzająca jedną z nich będzie miała dostęp również do drugiej. "Ktoś, kto będzie chciał studiować medycynę w Polsce dowie się nie tylko gdzie i na jakich zasadach może studiować, ale też może poznać walory turystyczne i ofertę kulturalną miast i regionów, w których znajdują się uczelnie medyczne" – zapewniają Borys i Kobierska.
Jednocześnie jeśli ktoś będzie chciał zwiedzić Polskę lub jakiś jej region może poznać ofertę kulturalną i edukacyjną danego miasta, regionu czy kraju. Obie strony już działają, ale – jak zaznaczają organizatorki – w pełni zaprezentują się dopiero po zebraniu ogłoszeń poszczególnych instytucji.
Przez pierwszych sześć miesięcy trwania projektu będą przyjmowane i tłumaczone na język francuski ogłoszenia polskich instytucji kulturalno-turystycznych i uczelni. Będą również trwały prace nad wspomnianymi stronami internetowymi. W ciągu następnych dwóch miesięcy katalog zostanie ostatecznie zredagowany i opublikowany, a strony internetowe w pełni uruchomione.
Przez kolejny rok od momentu ukazania się ogłoszeń organizatorzy będą administrowali stronami internetowymi i dystrybuowali katalog.
Instytucje, które będą chciały promować się za pomocą programu będą musiały opłacić abonament. Organizatorzy uzyskają dofinansowanie m.in. z dotacji budżetowych, unijnych i sponsoringu od fundacji i przedsiębiorstw.
Honorowy patronat nad programem objęła minister nauki i szkolnictwa wyższego – prof. Barbara Kudrycka.
Zaloguj się Logowanie