Tendencje, problemy i priorytety w centrach przetwarzania danych
- Najważniejsze problemy centrów przetwarzania danych: Kierownicy ds. informatycznych uznali, że najważniejsze problemy centrów przetwarzania danych to m.in. bezpieczeństwo, wydajność, niezawodność oraz budżet na serwisowanie i zarządzanie.
- Najważniejsze technologie i tendencje: Jedna trzecia kierowników ds. informatycznych wymieniła mobilny dostęp do informacji jako tendencję, która wywrze największy wpływ na centra przetwarzania danych, zwłaszcza w Chinach (47%), Brazylii (40%) i Niemczech (39%). Za niemal tak samo ważne uznano wirtualizację (32%), wdrożenie ujednoliconej infrastruktury centrów przetwarzania danych (29%), wirtualizację komputerów biurkowych (27%) oraz przetwarzanie w chmurze (17%).
- Tendencje biznesowe, które wywrą największy wpływ na centra przetwarzania danych w firmach: Kierownicy ds. informatycznych zostali poproszeni o wskazanie wszystkich tych tendencji biznesowych, które mogą w ciągu najbliższych trzech lat wywrzeć największy wpływ na centra przetwarzania danych w ich firmach. Dwie piąte (40%) respondentów stwierdziło, że w ciągu najbliższych trzech lat najważniejszą tendencją biznesową będzie wzrost liczby aplikacji i ilości danych, bezpośrednio za nią uplasowało się zarządzanie bezpieczeństwem i ryzykiem (39%) oraz obniżenie kosztów (34%). Wysoką pozycję na liście zajęła takżę obsługa rozproszonych pracowników mobilnych lub zdalnych oraz upowszechnienie technologii wideo i technologii ułatwiających współpracę.
-Rola sieci: 69% uczestniczących w ankiecie informatyków prognozuje wzrost roli sieci z uwagi na jej kluczową pozycję w centrum przetwarzania danych oraz na zapewnianą przez nią możliwość ujednolicenia zasobów i zarządzania nimi.
- Najważniejsze priorytety centrów przetwarzania danych: Za główne priorytety centrów przetwarzania danych na całym świecie w ciągu najbliższych trzech lat uznano zwiększenie prężności i szybkości wdrażania aplikacji biznesowych (33%), lepsze zarządzanie pojemnością zasobów w celu dopasowania tej pojemności do popytu (31%), zwiększenie odporności centrów przetwarzania danych na awarie (19%) oraz obniżenie kosztów zasilania i chłodzenia (17%).
- Główna strategia centrów przetwarzania danych: Za najważniejszą strategię technologiczną, którą zamierzają zrealizować w swoich centrach przetwarzania danych, ponad jedna czwarta (28%) uczestniczących w ankiecie informatyków uznała wdrożenie ujednoliconej infrastruktury centrum przetwarzania danych, która umożliwi połączenie ruchu danych z systemów pamięci masowej oraz ruchu w sieci LAN. Następne pozycje w tym rankingu zajęła wirtualizacja serwerów (23%), przetwarzanie w chmurze (18%), ujednolicone przetwarzanie (17%) oraz wirtualizacja komputerów biurkowych (13%).
- Ujednolicone przetwarzanie: Mimo tego, że ujednolicone przetwarzanie jest technologią całkiem nową, około jednej piątej (19%) informatyków już ją przetestowało lub wdrożyło, natomiast kolejne 41% planuje przetestować lub wdrożyć rozwiązanie z zakresu ujednoliconego przetwarzania w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Średnia liczba centrów przetwarzania danych: Kierownicy ds. informatycznych stwierdzili, że zasoby serwerowe w ich firmie są rozmieszczone średnio w 14 centrach przetwarzania danych.
Możliwości kariery zawodowej w centrach przetwarzania danych: nowe stanowiska i współpraca zespołów
- Najważniejsze korzyści z punktu widzenia rozwoju kariery zawodowej: Tendencja do wdrażania ujednoliconej infrastruktury centrów przetwarzania danych spowodowała zacieśnienie współpracy między poprzednio odseparowanymi zespołami informatyków oraz wzrost liczby nowych programów szkoleniowych, nowych certyfikatów oraz nowych stanowisk i funkcji.
- Możliwości rozwoju kariery zawodowej informatyków: Około 50% informatyków przewiduje pojawienie się w ciągu kolejnych trzech lat nowych możliwości rozwoju kariery zawodowej w tym obszarze, w wyniku szkoleń interdyscyplinarnych oraz współpracy między poprzednio działającymi osobno zespołami. Ponad jedna czwarta (27%) respondentów wskazała wzrost efektywności jako główną przyczynę współpracy między zespołami informatyków, a 25% respondentów uznało rozwój nowych technologii za okoliczność wymagającą większej integracji zespołów informatyków.
- Rozwój kariery zawodowej: Kraje, w których przewiduje się największy wzrost liczby nowych, atrakcyjnych stanowisk informatycznych w wyniku szkoleń interdyscyplinarnych oraz współpracy, to Indie (59%), Chiny (56%), Hiszpania (53%) i Meksyk (53%).
- Nowe miejsca pracy: 43% respondentów ze wszystkich badanych krajów oczekuje pojawienia się nowych możliwości pracy dla informatyków w wyniku najnowszych szkoleń i programów certyfikacyjnych dla kierowników centrów przetwarzania danych. Dzieje się tak zwłaszcza w Chinach (64%) i w USA (52%).
- 41% respondentów dostrzega otwieranie się nowych możliwości kariery zawodowej ― pojawiają się stanowiska takie, jak architekt centrum przetwarzania danych i kierownik centrum przetwarzania danych. Czołową pozycję pod tym względem zajmują Chiny (75%) i Indie (51%).
Strony: 1 2
Zaloguj się Logowanie