Prezesi firm coraz więcej inwestują w komunikację z pracownikami

Dotąd w Polsce nikt nie oszacował rynku szkoleń z NLP, mimo że w kryzysie zdaniem Krzysztofa Soboty, trenera z grupy Subiektywni.pl ich sprzedaż w 2009 roku wzrosła o 100%. Jak będzie w 2010? Sobota, jeden z najbardziej cenionych trenerów w tej branży, szacuje, że przyrost finansowy będzie jeszcze większy. Z czego wynika boom na NLP? Z coraz częstszych kryzysów w zarządzaniu zespołem, szefom zależy na dobrej komunikacji z podwładnymi, bo od niej zależy rozwój i zysk firmy.

Pracownicy coraz częściej odwiedzają gabinety swoich szefów, prosząc o podwyżkę. Trener NLP Krzysztof Sobota pyta ich na szkoleniu: – I jak reagujesz? Co robisz? Szef odpowiada krótko. – Pytam dlaczego tak marudzą, skoro nadal tu pracują, następnie podaję im kilka przykładowych argumentów, mających przekonać ich do pracy – odpowiada prawie co drugi szef. Zdaniem Soboty – perswazyjnie – to dobra odpowiedź, ale tylko z punktu widzenia pracodawców. Bo przytoczone w rozmowie przez zwierzchnika powody, dla których pracownicy pracują, mogą być przekonywujące i logiczne tylko dla managera , ale niekoniecznie dla pracownika. Rozwiązaniem dla wielu firm są szkolenia z NLP, na których trenerzy uczą, jak przekonywać nie tym, co dla nas jest logiczne, ale tym, co jest ważne dla naszego rozmówcy. Sobota nazywa to zjawisko: komunikacją opartą na bardzo głębokim poszanowaniu sposobu odbierania świata przez naszego rozmówcę.

Sobota jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych na rynku trenerów, pyta uczestników swoich szkoleń: Wiesz co znaczy wyjść ze strefy komfortu? Dopasować się tak do swojego rozmówcy, aby w 100% spełnić cel komunikacji: sprzedać, przekonać do swojego pomysłu, zasiać w zespole niesamowitą chęć pracowania nad projektem. Każdy prezes marzy o takim zespole! Każdy ojciec marzy o takiej komunikacji z żoną, dzieckiem.

W Tychach, na Śląsku Sobotowie prowadzą sieć ośrodków rozrywkowo-edukacyjnych dla dzieci, przez które na szkolenia z NLP trafiają ich zapracowani rodzice. – Trudno być autorytetem dla dziecka w dobie google.pl, bo jak tata czy mama nie mają czasu dla swojego dziecka, to dziecko otwiera google.pl. i tam znajduje odpowiedzi na pytania, na które rodzic nie znalazł czasu by odpowiedzieć. Pytanie: czy rodzice chcą oddać swój autorytet googlom? – uświadomienie sobie tego i praca nad tym, to podstawa szczęścia w życiu rodzinnym. Ludziom biznesu pozwala to zrozumieć swoje role i zdać sobie sprawę, że najbardziej długoterminową inwestycją jest dziecko, bo to najlepsza inwestycja w życiu– mówią Sobotowie.

{mospagebreak}Poprawa komunikacji między pracodawcą a pracownikiem
Wielu pracodawców wysyła pracowników na szkolenia z NLP, bo poprawa komunikacji między nimi a Klientami, podnosi zyski w firmie, stabilizuje przychody i łączy ludzi w relacje. Prezesi wysyłają wiceprezesów, a wspólnicy bardziej wtajemniczeni w programowanie neurolingwistyczne wysyłają często swoich wspólników. –W naszym biznesie ważne jest pełne zrozumienie potrzeb i intencji przedsiębiorców, do tego konieczna jest doskonała umiejętność komunikacji, spostrzegania i odpowiadania nawet na myśli naszych klientów. To nas wyróżnia, obok kompetencji. I właśnie dlatego z pełnym przekonaniem zachęcałam wspólniczkę do wzięcia udziału w takim szkoleniu. Przekłada się ono na efektywność działania tak naprawdę w każdym obszarze życia, sprzyja rozwojowi – naszych klientów i naszej firmy– komentuje Joanna Piec-Gajewska, dyr. zarządzający ProActive Doradztwo Sp. z o.o.

Klienci Sobotów to również w dużej mierze branża inwestycji osobistych . Problemy? Wyjście z domu i obawa przed Klientem. Co robią? Po prostu: zmieniają przekonania. – W biznesie najważniejsze jest przekonanie. Jeśli myślisz, że nie uda ci się sprzedać produktu, zacznij od zmiany przekonania na „ja potrafię”, „ja chcę” – radzi trener. Podobnie jest z ludźmi szukającymi pracy. Dyplom ukończenia szkolenia z NLP jest dzisiaj niezwykle ceniony przez pracodawców. Jednak przed wszystkim osoba , która poznała zasady funkcjonowania ludzkiego umysłu (bo tym NLP się zajmuje) potrafi zdobyć każdą pracę jakiej zapragnie. Tego i wielu innych zastosowań ucząc się już w praktyce uczestnicy szkoleń.

Z badań grupy Subiektywni.pl rynek szkoleń z NLP przyciąga zarówno ścisłowców, ludzi usystematyzowanych, jak również humanistów. Dzięki szkoleniu, każdy kto sprzedaje swoje usługi uczy się odkrywać w komunikacji z klientem jego sposób postrzegania świata i to co klienta tak naprawdę interesuje w tej usłudze a dzięki temu potrafi połączyć prawdziwe potrzeby klienta ze swoją usługą . I o to chodzi, bo takie działanie przekłada się na ilość pieniędzy w kieszeni.Kto jeszcze decyduje się na szkolenia? Menedżerowie ds. marketingu, menedżerowie HR, a nawet prawnicy, którzy chcą ulepszyć komunikację na sali sądowej.

Najpierw prezes, potem zespół
Do szkoleń NLP coraz częściej podchodzą prezesi, ale i pracownicy. Grupa Subiektywni.pl, lider śląskiego rynku szkoleniowego z NLP, podkreśla, że sytuacją typową jest, kiedy szkoli się cała firma. – Prezes, który wysyła pracowników na szkolenie z NLP najpierw powinien szeroko poznać sam techniki, których uczymy, aby nie poczuł się zaskoczony późniejszym zachowaniem zespołu, ale żeby docenić także indywidualność każdego pracownika, stąd nazwa grupy. Dlaczego Subiektywni.pl? Bo każdy człowiek jest inny, ma indywidualny (subiektywny) sposób postrzegania rzeczywistości, a jeśli w komunikacji będziemy kierować się szacunkiem do subiektywności naszego rozmówcy, to wszystko co chcemy w tej rozmowie osiągnąć, staje się już tylko formalnością… – komentuje Sobota.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj