Firma Adobe udostępniła w języku polskim rozwiązania Adobe Acrobat X wraz z nowymi usługami wymiany dokumentów Acrobat.com. Pomogą one profesjonalnym użytkownikom w tworzeniu, udoskonalaniu i udostępnianiu wysokiej jakości materiałów, a także usprawnią współpracę i zwiększą produktywność zespołów we współczesnych dynamicznych środowiskach biznesowych.
„Przedsiębiorstwa potrzebują dziś rozwiązań usprawniających komunikację i współpracę w rozproszonych zespołach pracowników, partnerów i klientów. Acrobat X powstał w odpowiedzi na to zapotrzebowanie” – powiedział Kevin M. Lynch, wiceprezes i dyrektor generalny działu rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorstw (Digital Enterprise Solutions Group) w firmie Adobe. „Nasze nowe usługi Acrobat.com zapewniają niezawodny dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca oraz ułatwiają ich przeglądanie, wymianę i wyszukiwanie”.
„Acrobat X będzie wkrótce najważniejszym narzędziem do obsługi dokumentów we wszystkich naszych działach i jednostkach. Wiemy już, że jego nowe funkcje i intuicyjny interfejs użytkownika zwiększą efektywność pracowników, co pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze firmie i jej klientom” – powiedział Kevin Wedman, wiceprezes na kraj i dyrektor ds. budowlanych firmy Bureau Veritas – jednego z największych na świecie globalnych przedsiębiorstw konsultingowych.
Nowe funkcje w Adobe Acrobat X
Nowe funkcje typu Action umożliwiają automatyzację rutynowych, wieloetapowych zadań oraz ich łatwe udostępnianie współpracownikom, co zmniejsza zapotrzebowanie na szkolenie. Mając do dyspozycji nowe układy graficzne, tematy wizualne i palety kolorów w zestawach PDF Portfolio, profesjonalni użytkownicy mogą decydować o sposobie przedstawienia treści i możliwościach korzystania z nich przez użytkowników. Nowy pakiet Acrobat X Suite maksymalizuje możliwości rozwiązań Adobe Photoshop i Adobe Acrobat
w zakresie gromadzenia, edycji i łączenia treści cyfrowych bezpośrednio z pulpitu oraz tworzenia dynamicznych komunikatów. Nowe funkcje integracji z oprogramowaniem Microsoft SharePoint zapewniają spójność dokumentów PDF w całym przedsiębiorstwie. Użytkownicy mogą logować się do współużytkowanych plików PDF w celu ich przeglądania i edycji. Uproszczony proces ułatwia dużym przedsiębiorstwom wdrażanie i konfigurowanie aktualizacji oprogramowania Adobe Reader X i Acrobat X, z obsługą oprogramowania Microsoft SCCM i SCUP, oraz zarządzanie nimi, a także dostosowywanie się do standardów ISO.
„Funkcje PDF Portfolio są podstawą procesów współpracy w naszej firmie” – powiedział Patrick Lennon, dyrektor ds. druku i publikacji w przedsiębiorstwie Tourism Ireland. „Za pomocą rozwiązania Adobe Acrobat X Pro i kreatora Portfolio Wizard można łatwo umieścić bogate treści multimedialne w jednym, bezpiecznym pliku PDF, co ułatwia ich przeglądanie. Prezentacje takie są bardziej przejrzyste wizualnie, wyraziste i interaktywne”.
„Acrobat X oferuje szereg zaawansowanych funkcji, które ułatwiają mi przekazywanie studentom informacji zwrotnych. Narzędzia do wprowadzania komentarzy i znaczników zostały udoskonalone, a ponadto mogę nagrywać informacje głosowe i umieszczać pliki dźwiękowe bezpośrednio w projekcie studenta w pliku PDF. Umożliwia mi to tworzenie obszerniejszych i dokładniejszych recenzji” – powiedział John Ittelson, emerytowany profesor informatyki i telekomunikacji na uniwersytecie stanu Kalifornia w Monterey Bay.
Adobe SendNow
Adobe SendNow to nowa, bardzo użyteczna usługa wymiany dokumentów, która pozwala użytkownikom na wysyłanie, pobieranie i śledzenie dokumentów oraz zarządzanie nimi. Pliki można pobierać z przeglądarki internetowej lub bezpośrednio z panelu udostępniania Adobe Reader X.Za pomocą kilku kliknięć z centralnej konsoli można wysyłać duże pliki do jednego lub więcej odbiorców, przeglądać i śledzić wysłane dokumenty, sprawdzać, kiedy i do kogo zostały skierowane, otrzymywać potwierdzenia odbioru oraz przyjmować pliki od innych użytkowników. Adobe SendNow pozwala uniknąć problemów związanych z bramami poczty elektronicznej i skomplikowanymi serwerami FTP, a także kosztów poczty kurierskiej.
Adobe CreatePDF
Adobe CreatePDF to nowa usługa, która umożliwia tworzenie plików PDF w trybie online z dowolnego komputera typu desktop. Ułatwia ona przekształcanie plików w wysokiej jakości dokumenty PDF i oferuje większe możliwości w tym zakresie. Użytkownicy mogą nie tylko przekształcać dokumenty Microsoft Office, obrazy i inne obsługiwane formaty w pliki Adobe PDF z przeglądarki internetowej, ale również łączyć dokumenty w jeden plik PDF, a jeśli używają systemu operacyjnego Microsoft Windows – zainstalować specjalny sterownik drukarki, który pozwoli im na tworzenie plików PDF w trybie online z dowolnej aplikacji pozwalającej na drukowanie.
Adobe Acrobat X na urządzeniach mobilnych
Adobe Reader X oferuje też narzędzia Sticky Notes i Highlighter, które umożliwiają każdemu umieszczanie komentarzy bezpośrednio na dokumencie PDF. Wkrótce pojawią się bezpłatne wersje oprogramowania Adobe Reader X do systemów operacyjnych Android, Windows Phone 7 i Blackberry Tablet OS, dzięki którym format PDF będzie dostępny również na urządzeniach mobilnych. Nowe funkcje Protected Mode zwiększają bezpieczeństwo podczas przeglądania plików PDF, a nowy panel udostępniania zapewnia łączność z usługą online Adobe CreatePDF, co ułatwia innym użytkownikom przeglądanie dokumentów.
Timmy
30 grudnia 2010 at 20:58
Hm, z tego co napisano w tym tekście, to program wydaje się robić naprawdę spore wrażenie. Większość ludzi zazwyczaj kojarzy pdf’y tylko i wyłącznie z rodzajem plików, nie wiedząc nawet, do ilu rzeczy można te pliki wykorzystać. A jak widać, możliwości daje to naprawdę sporo. Ciekawie brzmi zwłaszcza to multimedialne portfolio.