Osoby, które utraciły swój dowód osobisty w wyniku powodzi, otrzymają nowy dowód w pierwszej kolejności – zapewnia MSWiA. Urzędy gmin mają priorytetowo rozpatrywać wnioski od powodzian.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji za pośrednictwem dyrektorów Wydziałów Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Urzędów Wojewódzkich zwróciło się do gmin o wydawanie priorytetowo dowodów osobistych tym, którzy w wyniku powodzi stracili swoje dokumenty.
Jak wynika ze specjalnego komunikatu w tej sprawie – "Ministerstwo poleciło urzędom, by w razie konieczności dołączenia przez obywatela odpisu skróconego aktu stanu cywilnego – udzielać niezbędnej pomocy w jego otrzymaniu w szczególności przez podjęcie stosownej współpracy pomiędzy urzędami".
Resort zapewnia jednocześnie, że dokumenty tożsamości będą produkowane przez Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w trybie pilnym.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego należy złożyć w organie gminy właściwym ze względu na miejsce pobytu stałego, choć możliwe jest również ubieganie się o jego wydanie w organie gminy właściwym ze względu na miejsce pobytu czasowego.
Taka sytuacja będzie dotyczyła m.in gminy Wilków, w której zalany został m.in. budynek urzędu. Jak wyjaśnia Małgorzata Woźniak, mieszkańcy tej gminy bęą mogli złożyć dokumenty w sąsiednich jednostkach.
/samorzad.pap.pl
Zaloguj się Logowanie