Właściciele samochodów z najwyższej półki doskonale wiedzą, czym jest przyjemność prowadzenia auta. Dynamiczny silnik, świetne zawieszenie, stylowy wygląd sprawiają, że nawet krótka przejażdżka dostarcza niezapomnianych wrażeń. Najnowsza technologia i jakość wykonania idzie jednak w parze z ceną. W związku z tym, klienci renomowanych salonów mają najwyższe wymagania, także w zakresie obsługi.
Silna konkurencja na rynku motoryzacyjnym wymusza ciągłe zmiany w sposobie dbania o klientów marki. Potencjalny nabywca po przekroczeniu progu salonu zostaje otoczony najwyższą uwagą. Przyjemność ma sprawiać już samo przebywanie w eleganckich salonach samochodowych, które coraz częściej budowane są z rozmachem i wyposażane w zaawansowane technologicznie urządzenia ułatwiające podejmowanie decyzji o wyborze auta. Do dyspozycji klienta jest fachowy i uprzejmy personel, służący merytorycznymi radami.
Zmieniają się także kryteria wyboru samochodu. Oprócz parametrów technicznych, takich jak moc silnika czy rozkład masy pojazdu, równie często zwraca się uwagę na to, by wnętrze rozpieszczało zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Dużą popularnością cieszą się zastosowane w samochodach nowoczesne rozwiązania ułatwiające komunikację. Najnowsze auta posiadają udoskonalone systemy audio, umożliwiające proste podłączenie iPoda czy iPhona oraz sterowanie nimi. Zainteresowaniem cieszą się modele wyposażone w odtwarzacze DVD oraz TV, dostęp do internetu, a także w dodatkowy telefon dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie – wyjaśnia Piotr Ozimski z Inchcape Motor Polska – Klientom zależy także na innych udogodnieniach, takich jak nawigacja z systemem umożliwiającym wyszukanie najbliższego kina, teatru, czy restauracji.
Równie ważne, co techniczne parametry, stają się względy estetyczne. Stylistyka wnętrza musi być zgodna z obowiązującymi trendami, a designerskie rozwiązania biorą górę nad praktycznością. Przykładem są jasne tapicerki – coraz popularniejsza alternatywa dla tradycyjnych i trochę już nudnych ciemnych obić. Beżowa skóra sprawia, że wnętrze samochodu staje się eleganckie i optycznie bardziej przestrzenne.
Rośnie również zakres możliwości dostosowania wyposażenia do indywidualnych potrzeb kierowcy. To klucz do zagwarantowania pełnej satysfakcji nawet najbardziej wymagającym klientom. Dzięki postępującej personalizacji wyboru wyposażenia, kupno samochodu spełniającego wszystkie oczekiwania kierowcy przestało być nierealne. Klienci pragną podkreślać swój styl nie tylko poprzez wybór ulubionego typu samochodu czy konkretnej marki. Teraz wyrażają swoją osobowość, dobierając rodzaj tapicerek, listew wewnętrznych, kół czy lakierów zewnętrznych zgodnie ze swoim gustem. Tworzą niejako własny, wymarzony model – podsumowuje ekspert Inchcape Motor Polska.
Luksusowy samochód to spory wydatek, dlatego wybór odpowiedniego modelu powinien być przemyślany w każdym szczególe. O komforcie prowadzenia auta możemy się przekonać podczas jazdy próbnej. Wybrane salony oferują specjalne programy umożliwiające, w zależności od potrzeb potencjalnego nabywcy, zbadanie konkretnych cech pojazdu. Kierowca testujący samochód bez problemu sprawdzi, jak auto trzyma się w zakrętach lub jak zachowuje się podczas hamowania w różnych warunkach.
Zainteresowanie klientem ze strony renomowanych salonów nie kończy się po podpisaniu umowy kupna – sprzedaży. Tak naprawdę ich opieka dopiero się zaczyna. Nabywcy aut klasy premium mogą liczyć na najwyższą jakość serwisu i dodatkowe usługi podczas całego okresu eksploatacji pojazdu. Właściciele salonów luksusowych marek wiedzą, jak ważna dla kierowców jest szybka i profesjonalna naprawa, dlatego dbają o zatrudnienie najlepszych mechaników – wyjaśnia Piotr Ozimski.
Obsługa klienta na poziomie VIP-owskim skupia się nie tylko na opiece nad samochodem, ale również na potrzebach jego właściciela. Salony renomowanych marek tworzą coraz bogatszą ofertę wyjątkowo korzystnych przywilejów dla swoich klientów. Wśród nich są indywidualnie konstruowane oferty finansowe, czy pakiety lojalnościowe. Każdemu klientowi przydziela się konsultanta, który podczas całego okresu użytkowania samochodu pomaga właścicielowi rozwiązywać ewentualne problemy, a także przedstawia specjalne oferty przygotowane przez partnerów salonów. Coraz częściej propozycje te wykraczają poza motoryzację i obejmują usługi z obszaru rekreacji i spędzania wolnego czasu.
Nowe podejście do zaspakajania potrzeb klientów to korzyść obopólna – zyskują na niej i klienci i sprzedawcy. Wysoka jakość obsługi sprawia, że klient jest zadowolony, a jak wiadomo, satysfakcja buduje lojalność.
Zaloguj się Logowanie