Rozwiązania informatyczne dla kancelarii prawnych nie mogą ograniczać się tylko do tworzenia bazy wiedzy. Kancelaria, jak każda inna firma, powinna być zarządzana efektywnie. Firma PEAPOD LegalOffice® wprowadziła na polski rynek oprogramowanie, które kompleksowo wspomaga codzienną pracę kancelarii. Przyglądamy się bliżej możliwościom tej aplikacji.
Program stworzono z myślą o zwiększeniu wydajności i efektywności firm prawniczych. Stanowi system obsługi, dzięki któremu użytkownik może prowadzić i mieć wgląd w kilka spraw jednocześnie, prowadzić dowolną liczbę klientów, zlecać zadania współpracownikom i kontrolować ich wykonanie. Program posiada również intuicyjny moduł do wystawiania faktur i paragonów fiskalnych.
Lewa górna część sekcji pokazuje informacje o aktualnie prowadzonej sprawie; sekcja centralna umożliwia stworzenie „Nowej sprawy”. W sekcji środkowej możemy dodawać uwagi, notatki z połączeń telefonicznych oraz formularze, które będą elementem historii sprawy. Prawa strona wyświetla finansowe szczegóły sprawy.
Zarządzanie czasem
Klikając na funkcję „Kody Aktywności” możemy precyzyjnie określić nakład pracy poświęcany na poszczególną sprawę. Ta funkcjonalność umożliwia edytowanie i dodawanie kolejnych czynności wykonanych w ramach sprawy, a także pomaga wycenić koszty prowadzonych spraw (według wcześniej wprowadzonych stawek). Program zapisuje również historię sprawy oraz związane z nią dokumenty. Dodatkowo dysponuje funkcją dziennika firmowego oraz osobistego dla każdego użytkownika z przypominajką i automatycznymi powiadomieniami. Jest również możliwość przydzielenia konkretnego pracownika do prowadzenia danej sprawy, określenia jej typu, daty rozpoczęcia współpracy oraz stawki godzinowej i budżetu.
Automatycznie zostaje wygenerowany numer referencyjny, który jest przydzielany do każdej prowadzonej sprawy. Istnieje możliwość przydzielenia konkretnego pracownika do prowadzenia danej sprawy, określenia jej typu, daty rozpoczęcia współpracy oraz stawki godzinowej i budżetu sprawy. Program działa w sieci lokalnej.
Aby dodać nowego użytkownika do systemu, wystarczy otworzyć pozycję „Użytkownicy” z menu administratora i wybrać „Nowy”. Istnieje możliwość dodania odpowiednich danych, lub poprawienia jednej z nazw domyślnych. Nowy użytkownik będzie mógł zalogować się do systemu hasłem i loginem ustanowionym przez Administratora.
Funkcja „Terminarz” umożliwia planowanie swojego czasu, przypisywanie zadań współpracownikom, a także wgląd w ich aktualne plany. Możemy prowadzić terminarz firmowy, a także swój osobisty.
Faktury i paragony
Program wyposażony jest w moduł fakturujący i fiskalny, który, zintegrowany z drukarką fiskalną, umożliwia drukowanie faktur i paragonów. Jest to istotne w świetle zmiany przepisów dotyczących fiskalizacji zawodu prawnika. Pełna integracja programu następuje z drukarkami fiskalnymi: Posnet TEMO HS, Posnet Thermal, Posnet Thermal 5V, Posnet Thermal FV, Posnet Thermal HS FV, Posnet Thermal FV EJ, Posnet Thermal HS FV EJ, Posnet Thermal A, Posnet Thermal-A EJ, Posnet Thermal-A HS EJ. Fakturowania dokonujemy wg ustalonego wzoru faktury.
Baza wiedzy
Dużą zaletą programu są wbudowane i regularnie aktualizowane Formularze Prawne, zawierające ponad 100 dokumentów, m.in. KRS, Księgi Wieczyste, Proces Cywilny, Rejestr Zastawów. Dokumenty są zgodne z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Sprawiedliwości. System sam sprawdza aktualizacje dokumentów i na bieżąco dostosowuje formularze do zmieniającego się prawa. Można również dodawać własne formularze, niezbędne do indywidualnej pracy. Wolne miejsca w formularzach i dokumentach są wypełniane automatycznie lub przekreślane. Ta funkcja pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu.
Zaloguj się Logowanie