Nowy pakiet Digital Publishing Suite od Adobe

Na dorocznej międzynarodowej konferencji MAX firma Adobe przedstawiła oprogramowanie Adobe Digital Publishing Suite, pakiet udostępnianych w hostingu usług oraz technologii przeglądania, umożliwiający tworzenie, publikowanie, optymalizację i bezpośrednią sprzedaż treści klientom, a także korzystanie z pośrednictwa sprzedawców treści oraz najważniejszych mobilnych serwisów handlowych.

Oprogramowanie opracowano na podstawie pakietów Adobe Creative Suite oraz Adobe InDesign CS5. Pozwala ono wydawcom projektować i dostarczać czytelnikom atrakcyjne materiały, a jednocześnie stosować elastyczne modele biznesowe i korzystać z zaawansowanych mechanizmów tworzenia raportów analitycznych. Nowa technologia przeglądania treści może zrewolucjonizować metody tworzenia i dystrybucji publikacji na komputery biurkowe, urządzenia typu tablet i urządzenia przenośne.

Dzięki wykorzystaniu oprogramowania InDesign CS5, dokumentów PDF, standardu HTML5 oraz pakietu Digital Publishing Suite, wydawcy będą mogli zastosować zarówno stałe, jak i elastyczne układy stron, bezpośrednio tworzyć nowe poziomy interaktywności w programie InDesign, a także dystrybuować i sprzedawać treść. Rozwiązanie pozwala zoptymalizować cały proces tworzenia publikacji elektronicznych, w tym obsługę prac redakcyjnych i zamieszczanie materiałów reklamowych.

„Branża wydawnicza poszukuje nowego modelu działania. Rozpoczęła się nowa era wprowadzania innowacji
w procesach redakcyjnych i na rynku reklamowym, gdyż wydawcy chcą skierować swoją ofertę do użytkowników nowych, mobilnych platform sprzętowych” ­— powiedział David Wadhwani, wiceprezes
i dyrektor generalny działu rozwiązań kreatywnych i interaktywnych (Creative and Interactive Solutions)
w firmie Adobe. „Wykorzystanie przepływów pracy dostępnych w oprogramowaniu InDesign CS5 oraz usług Digital Publishing Suite pozwala firmom wydawniczym zaprojektować i zaoferować na rynku nowy rodzaj czasopism elektronicznych, których odbiorcy uzyskają dostęp do bogatszych, bardziej dynamicznych materiałów. Taka propozycja zainteresuje najbardziej wymagających subskrybentów i reklamodawców”.

Pakiet Digital Publishing Suite obejmuje usługi korporacyjne i nową technologię przeglądania:

  • Pakiet będzie obsługiwać program Adobe Content Viewer w wersji dla systemu iOS oraz środowisko Adobe AIR™, które można dopasować do potrzeb konkretnego wydawcy. Dzięki temu klienci uzyskają łatwiejszy dostęp do treści na komputerach typu tablet, takich jak Apple iPad, Samsung Galaxy, RIM Playbook oraz innych urządzeniach z systemem Android, które wkrótce pojawią się na rynku. Proste, innowacyjne opcje interfejsu, na przykład tryb przeglądania w powiększeniu lub nawigacja względem dwu osi, umożliwiają czytelnikom zapoznawanie się z treścią w nowy, atrakcyjny sposób.
  • Production Service (usługa produkcyjna): możliwe jest przesłanie artykułów bezpośrednio z programu InDesign CS5 do usługi udostępnianej w hostingu, wyposażonej w intuicyjny interfejs. Wydawcy mogą wspólnie projektować treść, łączyć ostateczne wersje materiałów w odpowiedniej kolejności, dodawać metadane dotyczące numerów i artykułów oraz dokonywać przeglądu całego wydania w takiej formie, w jakiej zostanie ono opublikowane na komputerach biurkowych i urządzeniach typu tablet. Usługa Production Service uwzględnia różne formaty plików, m.in. PDF i HTML5.
  • Distribution Service (usługa dystrybucji): bezpieczne przechowywanie, udostępnianie i dystrybucja treści cyfrowych na najważniejszych urządzeniach typu tablet i komputerach biurkowych ułatwiają dotarcie do szerokich rzesz odbiorców. Wydawcy mogą zarządzać treścią dostępną do publikacji z panelu kontrolnego biblioteki. Obejmuje to administrowanie metadanymi publikacji, archiwizację i automatyczne powiadamianie czytelników korzystających z przeglądarki Content Viewer o pojawieniu się nowego numeru magazynu do pobrania lub zakupu.
  • E-commerce Service (usługa handlu elektronicznego): pozwala zastosować elastyczne modele obsługi płatności i sprzedaży. Istnieje opcja bezpośredniej sprzedaży zawartości oraz skorzystania
    z platform sprzedawców albo najważniejszych mobilnych serwisów handlowych, takich jak Blackberry App World, Apple App Store, Android Market i Google Apps Marketplace. Wydawcy mogą opracowywać rozbudowane programy sprzedaży, na przykład łączyć treści drukowane i elektroniczne, albo umożliwiać czytelnikom zakup treści bezpośrednio z aplikacji do przeglądania czasopism. Zapewnienie zgodności operacyjnej przez wydawcę pozwala czytelnikom na jednorazowy zakup treści i jej odczyt na komputerach biurkowych i urządzeniach typu tablet.
  • Analytics Service (usługa analityczna): najlepsze w swojej klasie mechanizmy analityczne online, dostępne w oprogramowaniu Adobe SiteCatalyst (opartym na technologii firmy Omniture), pozwalają uzyskać cenne informacje dotyczące klientów i zoptymalizować proces tworzenia treści oraz zwiększyć przychody z reklam. Zintegrowane panele kontrolne dostępne są bezpośrednio w procesie publikacji. Można zapoznać się z podstawowymi danymi dotyczącymi reklam i subskrybentów, w szczególności łączną liczbą wyświetleń reklamy, liczbą pobrań danego wydania magazynu, a także wskaźnikami sprzedaży i dostępu do treści interaktywnych, np. materiałów filmowych. Analiza profilów użytkowników treści może stanowić uzupełnienie tradycyjnych danych z punktów sprzedaży offline — celem takich działań jest lepsze zrozumienie zachowań konkretnych subskrybentów. Mechanizmy szczegółowego raportowania i analizy danych dostępne są po zakupieniu odrębnej subskrypcji Adobe SiteCatalyst.  Dodatkowe panele i raporty można dopasowywać do potrzeb konkretnego wydawcy w celu realizacji jego celów biznesowych.

Firma Adobe podjęła już współpracę z największymi firmami wydawniczymi na świecie, takimi jak Condé Nast i Martha Stewart Living Omnimedia, Inc. Celem prowadzonych prac jest stworzenie dynamicznych czasopism elektronicznych i udostępnienie ich w sprzedaży.

„Nasza pionierska współpraca dotycząca magazynów WIRED i The New Yorker umożliwiła firmie Adobe przygotowanie zestawu procesów i narzędzi wspierających nowe platformy sprzętowe. Dzięki temu nasze czasopisma w wersji elektronicznej wyróżniają się na rynku i są w stanie przyciągnąć reklamodawców, a także zaangażować czytelników w zupełnie nowy sposób. Trudno wyobrazić sobie ciekawsze czasy dla naszej branży” — powiedział Joe Simon, dyrektor techniczny wydawnictwa Condé.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj