Od kilku dni działa już nowa strona internetowa platformy ePUAP ( Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Od początku roku rozbudowano klasyfikację usług, poprawiono i uatrakcyjniono interfejs użytkownika oraz rozszerzono dostępne funkcjonalności.
Zdaniem resortu, przebudowa interfejsu znacznie ułatwi nawigację i korzystanie z portalu. Przykładem wprowadzonych zmian jest udostępnienie na stronie głównej portalu ePUAP listy zawierającej zdarzenia życiowe (zmiana miejsca zamieszkania, uzyskanie prawa jazdy, udział w wyborach, otrzymanie dowodu, etc.), dzięki którym obywatel będzie mógł łatwo odnaleźć interesującą go usługę.
Dodatkowo, na podstronach serwisu zamieszczono działy pomocy kontekstowej, ułatwiające realizację każdej usługi.
Obecny katalog usług został wzbogacony o funkcje umożliwiające automatyczne tworzenie wykazów usług w zestawieniu alfabetycznym połączonym z funkcjami filtrowania, wyszukiwania, wertowania i stronicowania, a także o rozbudowane mechanizmy niepozwalające na błędne sklasyfikowanie usług.
Jeszcze w grudniu MSWiA informowało, że w związku z rozbudową platformy ePUAP zmienią się adresy aplikacji usług udostępnionych przez podmioty publiczne, w tym urzędy samorządowe. Resort zapewnia jednak, że stare adresy aplikacji będą przekierowywały do usług w nowym interfejsie użytkownika.
Ministerstwo przymierza się obecnie także do udostępnienia Profilu Zaufanego, który ma być bezpłatną alternatywą dla podpisów elektronicznych.
Profil Zaufany ePUAP został wpisany do ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne podczas ostatniej nowelizacji. Dopiero na pierwszy kwartał 2011 roku planowane jest jednak wejście w życie rozporządzeń szczegółowo określających zasady jego funkcjonowania, w tym warunki związane z bezpieczeństwem.
Zaloguj się Logowanie