Komisja Rynku Wewnętrznego Parlamentu Europejskiego zbadała temat nieuczciwych praktyk handlowych w reklamie w dniu 13 września.
Wśród stwierdzonych ostrych i nieuczciwych praktyk znajdują się fałszywe twierdzenia, że produkt jest w stanie leczyć choroby, sprzedaż nielegalnych produktów, fałszywe przyznawanie nagród i twierdzenie, że przedsiębiorca wkrótce zakończy działalność handlową lub zmieni siedzibę, gdy jest to niezgodne z rzeczywistością.
W sprawozdaniu nielegislacyjnym francuski poseł z centrolewicowej grupy Europejskiej Partii Ludowej Philippe Juvin analizuje skuteczność i stosowanie obowiązujących przepisów dotyczących nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów.
Sprawozdanie ujawnia nieprawidłowości w zakresie wprowadzających w błąd praktyk reklamowych w internecie, takich jak ukryta reklama w blogach, na forach i stronach internetowych, oraz praktyk związanych z reklamą ukierunkowaną na grupy docelowe.
W sprawozdaniu przeanalizowano, w jaki sposób można pomóc konsumentowi w wypracowaniu krytycznego podejścia do jakości treści przekazywanych przez media” oraz wezwano Komisję Europejską do przygotowania kampanii informacyjnych na temat praw konsumentów oraz do opracowania pomocy dydaktycznych informujących konsumentów o technikach ochrony prywatności w internecie.
Wniesiono w nim również o dołączenie do odpowiednich reklam on line wzmianki „reklama behawioralna” oraz o analizę wpływu wprowadzających w błąd i agresywnych reklam na dzieci, a także wezwano Komisję do opracowania skierowanego do dzieci programu UE mającego na celu uczenie mechanizmów reklamowych.
Komisja będzie głosowała na tym sprawozdaniem w dniu 27 października.
Zaloguj się Logowanie