Nie ma miejsca dla Wal-Martu na polskim rynku. Materiał wideo!

Plotki o wejściu amerykańskiego giganta do Polski pojawiają się regularnie. W ostatnim czasie mówiło się, że planuje przejąć sieć hipermarketów Real. Zdaniem Andrzeja Falińskiego z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji ekspansja Wal-Martu na polskim rynku raczej nie jest możliwa. - Nie ma kogo przejąć – uważa.

O potencjalnym pojawieniu się Wal-Martu w Polsce wiele się mówi. Pierwsze takie doniesienia pojawiły się w 2005 roku.

Wal-Mart to jest taki Moby Dick: wszyscy o nim wiedzą, a nikt go w Polsce nie widział – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Plotki dotyczyły głównie przejęcia sieci hipermarketów Real, co miałoby zagrozić pozycji na rynku głównych konkurentów - Tesco i Carrefour, a dodatkowo stanowić początek ekspansji amerykańskiej sieci w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Jednak zdaniem Andrzeja Falińskiego pojawienie się Wal-Martu w Polsce jest mało prawdopodobne.

Na tym etapie rozwoju rynku nie ma miejsca dla Wal-Martu. Nie ma takiej sieci, która mogłaby się spakować i powiedzieć: to jest nasza oferta z nas samych, kupcie nas. Nikt nie spełni takiego warunku skali i formatu, którym Wal-Mart by chciał zarządzić – uważa dyrektor POHiD.

Amerykanie stawiają przede wszystkim na liczbę otwieranych placówek. Andrzej Faliński dodaje, że te sieci, które mogłyby pod tym względem zainteresować amerykańskiego giganta, same nie będą zainteresowane sprzedażą.

Ci, którzy mogliby mieć taką ofertę, absolutnie tego nie zrobią, bo zarabiają dobre pieniądze, a to nie jest powód, żeby raptem się sprzedać – podkreśla dyrektor POHiD. - Wal-Mart gra w innej lidze i nie ma takiej oferty w Polsce, która mogłaby Wal-Martu na dzień dzisiejszy zaspokoić.

Wal-Mart jest największą siecią handlową na świecie. Posiada ponad 10 tys. placówek w 27 krajach, gdzie pracuje ponad 2 mln osób. Wartość sprzedaży w 2012 roku szacowana jest na 444 mld dolarów.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj