Najbardziej Innowacyjne Szkoły i Innowacyjni Nauczyciele nagrodzeni

Microsoft ogłosił wyniki konkursów na najbardziej Innowacyjną Szkołę oraz Innowacyjnego Nauczyciela. Jury pod patronatem prof. Stefana Kwiatkowskiego zdecydowało o przyznaniu miana najbardziej Innowacyjnego Nauczyciela P. Witoldowi Rudolfowi z Liceum Ogólnokształcącego w Otmuchowie (pierwsze miejsce), oraz P. Teresie Prokowskiej i Grażynie Graczyk ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu (drugie miejsce), a także P. Annie Wołoszyn z Gimnazjum im. Rataja w Żmigrodzie (trzecie miejsce).

Za najbardziej innowacyjne szkoły uznano: Gimnazjum im. Szołdrskiego w Nowym Tomyślu (1 miejsce), Szkoła Podstawowa nr. 1 w Choszcznie (2 miejsce), Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1. w Nowej Soli (3 miejsce). Oba konkursy po raz pierwszy zorganizowano wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz z redakcją tygodnika „Głos Nauczycielski”.

 
„Będąc szkołą, która podejmuje szereg innowacyjnych działań, z dużym entuzjazmem przystąpiliśmy do konkursu „Innowacyjna Szkoła”. Dzięki tej inicjatywie mogliśmy zaprezentować nasze pomysły, nasze przedsięwzięcia i to co robimy na co dzień. Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest dla nas chlebem powszednim, uważamy to za konieczność, za integralną część procesu nauczania. Dziś po prostu nie da się inaczej. Podjęliśmy wiele nowatorskich działań np. MPWN (Miejsca Pracy Własnej Nauczycieli) oraz system udostępniania technologii. Dzięki inicjatywie Microsoft, jaką jest Partnerstwo dla Przyszłości, mogliśmy się pochwalić naszymi osiągnięciami i zobaczyć jak działają inne szkoły. Partnerstwo dla Przyszłości to znakomita inicjatywa stymulująca twórczych i innowacyjnych nauczycieli, która nie tylko wspomaga działalność szkół, ale inicjuje również szereg ciekawych i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych. Dzięki programowi możemy wymieniać się doświadczeniami i uczyć od innych. To cenna i pożyteczna inicjatywa. Dziękujemy” – powiedział Dariusz Stachecki, Wicedyrektor Gimnazjum im. F. Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, które zdobyło pierwsze miejsce w konkursie Innowacyjna Szkoła.
 
Celem konkursu Innowacyjny Nauczyciel, organizowanego dorocznie od czterech lat, jest m.in. kształcenie i rozwijanie umiejętności efektywnego wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesie dydaktycznym, jak również integracja nowoczesnych technologii w organizowaniu i realizowaniu szkolnego procesu edukacji. Konkurs Innowacyjna Szkoła, zorganizowany przez Microsoft w tym roku po raz pierwszy, ma zachęcić pedagogów do dzielenia się doświadczeniami związanymi z zastosowaniem nowoczesnych technologii w zarządzaniu placówką. Drugim, równie ważnym celem, jest propagowanie osiągnięć, dokonań i zaangażowania kadry zarządzającej placówką edukacyjną na rzecz podnoszenia jej innowacyjności.
 
„W dobie powszechnego użycia internetu oraz innych narzędzi technologicznych, jest niezwykle ważne, aby takie rozwiązania promować już w szkołach. Mamy wtedy pewność, że młodzież nie tylko uczy się jak wykorzystywać zdobycze nowoczesnej techniki w codziennej pracy, zabawie, nauce, ale również uczestniczy w atrakcyjnie prowadzonych zajęciach. Ma to niebagatelny wpływ na późniejsze wyniki w nauce” – mówi Jan Polak z polskiego oddziału Microsoft.
 
Oba konkursy są realizowane w ramach szerokiej inicjatywy Microsoft znanej jako program „Partnerstwo dla Przyszłości”. Program ten wspiera działania systemu edukacji podejmującego wyzwania i odpowiedzialność w przeciwdziałaniu powstawaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego”, koncentrując swoje działania wokół tworzenia i współpracy ze społecznościami, które doceniają rolę nowoczesnych technologii w procesie kształcenia. Program „Partnerstwo dla Przyszłości” powstał w 2002 roku i jest obecnie realizowany w ponad stu krajach świata. Inicjatywna jest realizowana w Polsce od 2004 roku.
 
Konkurs "Innowacyjny nauczyciel" pozwolił mi po raz pierwszy zaprezentować na tak szerokim forum swoje osiągnięcia w pracy z młodzieżą. Standaryzacja prezentacji i wyraźne określenie zasad prezentacji pozwoliły mi skupić się podczas omawiania projektu na zrealizowanych działaniach – forma prezentacji już była określona. Trudno jest przedstawić innowację w zwarty, czytelny sposób. Ramy konkursu "Innowacyjny Nauczyciel" bardzo to ułatwiły. Sądzę, że program Partnerstwo dla Przyszłości to świetna akcja promująca nowoczesne rozwiązania edukacyjne realizowane w szkołach. Po doświadczeniach tegorocznej edycji konkursu będę namawiał nauczycieli prowadzących nieszablonowe, innowacyjne zajęcia z młodzieżą do prezentowania ich na forum Partnerstwa dla Przyszłości (i oczywiście udziału w kolejnych edycjach konkursu!)” – powiedział Witold Rudolf z Liceum Ogólnokształcącego w Otmuchowie, zdobywca 1 miejsca w konkursie Innowacyjny Nauczyciel.
 
W tym roku w/w konkursy organizowane są wspólnie z MEN i Głosem Nauczycielskim w ramach konkursu Nauczyciel Roku oraz z Regionalnymi Centrami Innowacji Microsoft i firmą Intel. Patronat technologiczny nad zmaganiami objęła firma Cisco Systems.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj