Ministerstwo odpowiada

Im bliżej zakończenia naborów w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” beneficjenci mają coraz więcej pytań dotyczących wypełniania wniosków oraz warunków ubiegania się o unijne dofinansowanie. Za resortem rolnictwa publikujemy wyjaśnienia w zakresie: sporządzania raportu oddziaływania na środowisko, możliwości łączenia zakresów operacji realizowanych w więcej niż jednej miejscowości oraz wypełniania wniosku o dofinansowanie

przez gminy, które nie mają numeru REGON.

Wymóg sporządzania raportu OOŚ
Przy realizacji operacji o charakterze robót budowlanych w świetle przepisów ustawy z dnia 3 październik 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) informujemy, że w przypadku gdy dla danej operacji została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę na podstawie przepisów ustawy – Prawo budowlane, obowiązujących przed dniem 15 listopada 2008 r., decyzja taka ma nadal moc obowiązującą.
 
Ponadto, w obecnym stanie prawnym, rodzaje przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymagających sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz przedsięwzięć, dla których obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisku może być wymagany, są określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573, z późn. zm.).
 
REGON i NIP we wniosku o dofinansowanie
Zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o przyznanie pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” PROW 2007-2013: Jeżeli wnioskodawcą jest gmina w polu 3.2. należy wpisać REGON gminy. W każdą zaznaczoną na biało komórkę należy wpisać tylko jedną cyfrę numeru REGON.
 
Jeżeli wnioskodawcą jest gmina, w polu 3.3. należy wpisać NIP gminy. W przypadku, gdy gmina nie posiada numeru NIP należy wpisać numer NIP urzędu gminy. W każdą zaznaczoną na biało komórkę należy wpisać tylko jedną cyfrę numeru NIP.
 
Reasumując, w pkt 3.2.Instrukcji nie znalazł się zapis informujący, że w przypadku gdy gmina nie posiada numeru REGON może wpisać REGON urzędu gminy. Należy jednak podkreślić, że gmina, która wpisała we wniosku o przyznanie pomocy NIP/REGON urzędu gminy musi również konsekwentnie wpisać REGON/NIP urzędu gminy. W takim przypadku również faktury i inne dokumenty powinny być wystawione na urząd gminy.
 
Łączenie zakresów operacji realizowanych w więcej niż jednej miejscowości
Zgodnie z przepisami zawartymi w § 4 ust 5 rozporządzenia MRiRW z dn. 14 lutego 2008 r. ws. Szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW: Wysokość pomocy nie może być wyższa niż 500 000, a także w przypadku operacji realizowanej w więcej niż jednej miejscowości, z tym że kwotę tę dzieli się proporcjonalnie do kosztów realizacji w każdej z tych miejscowości.
 
W związku z tym, zgodnie z obowiązującą interpretacją, wnioskodawca może ubiegać się o dofinansowanie operacji obejmującej kilka zakresów w więcej niż jednej miejscowości, przy uwzględnieniu założonego celu. (PAP/mp)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj