Microsoft Dynamics AX dla sektora handlu detalicznego już dostępny

Od 1 sierpnia br. Microsoft Dynamics AX for Retail jest już dostępny w 16 krajach: Australii, Kanadzie, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Malezji, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Singapurze, Afryce Północnej, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Ponadto, system będzie systematycznie wprowadzany na kolejne 22 rynki w nadchodzących miesiącach, a jego standardowa funkcjonalność rozszerzana.

– To bardzo ważny okres dla Microsoft i naszego zespołu ds. handlu detalicznego, ponieważ dostarczamy klientom z branży retail tego, co jest im obecnie najbardziej potrzebne – innowacji i rozwiązania end-to-end, umożliwiającego realne połączenie między jednostki sprzedażowymi – mówi Michael Griffiths, Global Director of Product Management, Microsoft Dynamics Retail.

Microsoft Dynamics AX for Retail zapewnia firmom z sektora handlu detalicznego wysoki stopień integracji punktów sprzedaży, sklepów, łańcucha dostaw, merchandisingu i finansów, umożliwiając jednocześnie wzrost produktywności przedsiębiorstwa poprzez podniesienie jakości obsługi klienta.

W obecnej sytuacji rynkowej sprzedawcy detaliczni zyskują coraz większe możliwości rozwoju, ale też muszą stawiać czoła licznym wyzwaniom. Mając do dyspozycji większą ilość kanałów sprzedażowych mogą rozwijać się na skalę światową, ale z drugiej strony muszą oferować swoim klientom dostęp do wielu informacji, a także proponować im większy wybór towarów niż kiedykolwiek wcześniej.

Zmiany na rynku coraz częściej zmuszają też sprzedawców detalicznych do wykorzystywania technologii w zupełnie inny sposób – tak, aby uzyskać lepszą kontrolę nad całą działalnością firmy i maksymalizować wydajność pracowników, a tym samym zyskać możliwość szybszego reagowania, wykorzystywania nowych możliwości czy też budowania lojalności wśród klientów.

Obecnie, aż 84% respondentów związanych z handlem detalicznym twierdzi, że nie posiada dobrego połączenia między poszczególnymi sklepami, centralą czy magazynami.

W celu sprostania tym wyzwaniom, firmy detaliczne powinny przyjąć strategię, którą Microsoft określa jako „Connected Experience for Retail”. Według tej idei, informacje o kliencie przechwytywane są w punkcie sprzedaży, a następnie jednocześnie przekazywane do centrali firmy oraz do całego łańcucha sklepów, co umożliwia efektywną współpracę pomiędzy nimi. Klienci firmy uzyskują pełny wgląd w dostępność i lokalizację produktu w czasie rzeczywistym. To z kolei przekłada się na budowanie lojalności i zadowolenie klientów ze świadczenia usług, które ułatwiają mu dokonanie zakupu. Dodatkowo, „Connected Experience for Retail” pozwala pracownikom na szybszą wymianę informacji i pozwala na zaoferowanie klientom lepszej obsługi, skraca czas szkoleń, a także usprawnia pracę przedsiębiorstwa.

– Nasze rozwiązanie umożliwia firmom detalicznym pełną integrację punktów sprzedaży, zapewniając tym samym całkowitą kontrolę nad siecią detaliczną – mówi Janusz Małgorzaciak, ekspert systemów ERP Microsoft Dynamics. – Dynamics AX for Retail pozwala detalistom osiągnąć „Connected Retail Experience” zapewniając możliwości, które łączą ludzi, procesy i technologie, oraz utrwalają i zacieśniają relacje detalistów z klientami.

Microsoft Dynamics AX for Retail to więcej niż rozwiązanie – to nowa filozofia podpowiadająca, w jaki sposób dostarczać rozwiązanie dla sektora handlu detalicznego, zmniejszać złożoność działań oraz radzić sobie z problemami, z którymi sprzedawcy detaliczni borykali się od dłuższego czasu.

Innowacyjność rozwiązania pozwala na obniżenie całkowitego kosztu jego posiadania, tj. kosztu dostosowania i integracji systemu czy utrzymania placówek. Dodatkowo, aplikacja upraszcza złożoność prowadzonych działań, ponieważ obsługa aplikacji jest bardzo podobna do korzystania z innych, powszechnie wykorzystywanych produktów firmy Microsoft, a to z kolei redukuje czas szkoleń pracowników. Rozwiązanie podnosi także rzetelność informacji, pozwalając na kompletny wgląd w działalność firmy i profile klientów.

Co ważne, dużą rolę w skutecznej implementacji aplikacji Microsoft Dynamics AX for Retail w branży detelicznej mają partnerzy Microsoft, poprzez możliwość dostarczania firmom optymalnej konfiguracji systemu oraz usługi wdrożeniowej dostosowej do wyzwań i wymagań branży oraz indywidualnych oczekiwań klienta.

– Microsoft Dynamics AX for Retail zajmuje wyjątkową pozycję w portfolio produktów Microsoft Dynamics ze względu na swoją wysoką elastyczność i skalowalność. Oprogramowanie współpracuje z innymi znanymi produktami Microsoft wykorzystywanymi w przedsiębiorstwach handlu detalicznego, np. SharePoint, SQL, Office, Windows, Surface, co zapewnia efektywność działania całego rozwiązania i daje możliwości oferowania unikalnych usług dla swoich klientów, pozwalając odróżnić się od istniejącej konkurencji i zwiększyć barierę wejścia dla nowych graczy – podsumowuje Janusz Małgorzaciak.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj