Microsoft dla małych i średnich przesiębiorstw

Microsoft uruchomił zupełnie nowy portal dla małych i średnich przedsiębiorstw, przygotowany z uwzględnieniem potrzeb różnych klientów tego sektora. Portal stanowi platformę komunikacyjną w zakresie technologii informatycznych, które adresują wyzwania biznesowe zidentyfikowane jako te najczęściej występujące w małych i średnich firmach w Polsce.

Przedsiębiorcy oraz przedstawiciele firm będą mogli w prosty sposób odszukać odpowiednie dla siebie informacje, w tym najpełniej odzwierciedlające ich potrzeby rozwiązania. Wystarczy wybrać jedną z czterech kategorii, zdefiniowanych pod względem wielkości firmy i jej priorytetów biznesowych, aby znaleźć rozwiązania wspierające biznes odpowiednie dla firmy jaką klient reprezentuje. Portal jest dostępny pod adresem www.microsoft.pl/msp.

Uruchomienie nowego portalu wpisuje się w dialog prowadzony przez Microsoft z firmami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), który ma służyć wsparciu tychże firm w zakresie ich wyzwań biznesowych za pomocą nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Nowy portal odpowiada nie tylko na najczęściej zadawane przez przedstawicieli segmentu MSP pytania, ale również doradza, jak można rozwiązać konkretne problemy, z którymi borykają się małe i średnie firmy.

„W wyniku naszych rozmów z przedstawicielami sektora MSP przekonaliśmy się, że istnieje potrzeba stworzenia platformy, która pozwalałaby w prosty sposób zdiagnozować firmę pod kątem stosowanych i potencjalnie zasadnych rozwiązań informatycznych, ale jednocześnie dawałaby możliwość bezpośredniego kontaktu z konsultantem Microsoft każdej firmie, bez względu na jej wielkość” – powiedziała Ilona Tomaszewska, odpowiedzialna za kontakty polskiego oddziału firmy Microsoft z sektorem MSP. – „Chodzi o to, żeby firmy małe i średniej wielkości mogły koncentrować swoje działania na biznesie i były w nich wspierane przez nowoczesne narzędzia IT. Doszliśmy do wniosku, że taki portal powinien zapewniać nie tylko bazę wiedzy na temat naszych technologii idealnie pasujących do potrzeb sektora MSP, ale także powinien być kanałem komunikowania się Microsoft z tymi firmami”.

Rozwiązania przedstawione na stronach portalu pokazują w jaki sposób firmy z sektora MSP mogą stać się skuteczne i konkurencyjne. Stosując na przykład technologie oparte na chmurze obliczeniowej mogą generować nie tylko oszczędności w zakresie utrzymywania lokalnej infrastruktury informatycznej, ale także uzyskiwać szybszy zwrot z inwestycji. Szybszy przepływ dokumentów w ramach firmy, możliwość pracy współdzielonej w grupach roboczych, dostęp do dokumentów z każdego komputera podłączonego do Sieci, a także telefonu Windows Phone 7 stwarzają możliwość natychmiastowej reakcji na potrzeby klientów firm, ale także większej efektywności biznesowej, co ma z kolei bezpośrednie przełożenie na osiąganie lepszych wyników finansowych.

Nowy portal Microsoft dla MSP został podzielony na kilka części, z których każda dotyczy potrzeb firm o różnej wielkości i znajdujących się w różnym stadium rozwoju. Wynika to z podejścia Microsoft do tego sektora – najpierw poznać faktyczne potrzeby klienta i jego otoczenie, ocenić jego obecną sytuacją, a następnie dopasować takie rozwiązanie, które pozwoli osiągnąć oczekiwaną zmianę i najlepsze rezultaty biznesowe. Dzięki takiemu podejściu firmy otrzymują rozwiązania skrojone na ich miarę.

Portal prezentuje rozwiązania Microsoft, które adresują najczęściej występujące problemy w firmach na rynku MSP, w ujęciu czterech różnych segmentów, w zależności od wielkości firmy, jej obecnej sytuacji oraz celów biznesowych. Portal można przeszukiwać pod kątem ofert specjalnych skierowanych do sektora MSP, jak również pod kątem najbardziej odpowiedniego programu licencyjnego, spełniającego oczekiwania danej firmy (narzędzie Dobierz Licencję). Można też tutaj zapoznać się z opisami przykładów, jak technologie informatyczne Microsoft pomogły małym i średnim firmom rozwiązać problemy biznesowe i osiągnąć realne korzyści.

Wreszcie, firmy które posiadają kilka stanowisk komputerowych będą mogły skorzystać także z porad dotyczących bezpłatnych narzędzi Microsoft, które mogą wykorzystywać w swojej działalności. Wśród tych narzędzi znajduje się m. in. wolna od spamu poczta, ochrona antywirusowa Windows Security Essentials oraz przestrzeń dyskowa do przechowywania dokumentów.

Nowy portal służy także jako kanał komunikacyjny firmy Microsoft z MSP.

„Osoby zainteresowane uzyskaniem natychmiastowej odpowiedzi z naszej strony mogą się z nami skontaktować dzwoniąc pod warszawski numer 22 571 87 87 lub wysyłając swoje pytanie bezpośrednio ze strony, a nasz dedykowany pracownik oddzwoni w przeciągu 48 godzin,” – dodaje Ilona Tomaszewska

Zaloguj się Logowanie

Komentuj