"Wykorzystanie podejścia marketingowego w zarządzaniu jednostkami terytorialnymi jest dziedziną nową, dotychczas w niewielkim stopniu rozpoznaną teoretycznie, zarówno w Polsce jak i na świecie. W aspekcie pragmatycznym natomiast możliwości wykorzystania marketingu w regionach różnej skali dotyczą przede wszystkim promocji" – ocenia w swojej pracy doktorskiej dr Magdalena Florek z Instytut Socjologii Uniwersytetu Marii Skłodowskiej – Curie w Lublinie.
W pracy pt.: "Możliwości wykorzystania marketingu w rozwoju regionu", dr Florek za podstawowy cel poznawczy przyjęła identyfikację znaczenia, obszarów i uwarunkowań wykorzystania marketingu w rozwoju regionu.
Doktor zaproponowała nowatorską mieszankę instrumentów marketingu terytorialnego, do których zaliczono: megaprodukt regionalny, promocję, partnerstwo oraz tożsamość, która w jej opinii jest nadrzędna w stosunku do pozostałych zmiennych.
Dr Florek wskazała też wiele metod, które mogą zostać użyte w procesie wykorzystania koncepcji marketingu w regionach. Przeprowadziła badania własne, diagnozujące aktualny poziom wykorzystania marketingu w polskich jednostkach terytorialnych, które zaprezentowała na tle analogicznych badań własnych przeprowadzonych w USA. Zdefiniowała także uwarunkowania wykorzystania podejścia marketingowego w osiąganiu celów rozwoju polskich regionów.
Praca brała udział w konkursie "Nowe trendy" na najlepsze doktoraty z zakresu nauk ekonomicznych i zarządzania organizowanym przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych (FPiAKE). (UCZ, PAP – Nauka w Polsce, bsz)
Zaloguj się Logowanie