Trwa aktualizacja gminna w zakresie map cyfrowych na potrzeby zbliżającego się Narodowego Spisu Powszechnego 2011 – poinformowało Centralne Biuro Spisowe.
Aktualizacja, której celem jest lokalizacja budynków na mapach cyfrowych rozpoczęła się 4 stycznia i potrwa do 26 stycznia. W tym czasie gminy muszą zweryfikować poprawność danych adresowych zawartych w bazie.
W tym celu dla gmin udostępniono aplikację przygotowaną w technologii GIS, umożliwiającą przeglądanie i edycję danych o punkcie adresowym. Jako podkład mapowy dla punktów adresowych wykorzystana została ortofotomapa pozyskana z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Dyrektor Centralnego Biura Spisowego Janusz Dygaszewicz podkreśla, że raz pierwszy na potrzeby nadchodzącego spisu uruchomiony został moduł aktualizacji on-line. – Dzięki niemu modyfikacja położenia punktów adresowych może być wykonywana bezpośrednio w aplikacji. Skorzystanie z tego modułu eliminuje czasochłonny proces drukowania fragmentów map i wprowadzania poprawek na papierze – dodaje.
Przygotowania do tego przedsięwzięcia ruszyły już w lutym ubiegłego roku. Przez kilka miesięcy w urzędach statystycznych i ich oddziałach przygotowywane były przestrzenne bazy adresowe.
W rezultacie stworzono bazę punktów adresowych dla całej Polski, która posłuży do lokalizacji budynków na mapie podczas NSP 2011.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011r. rozpocznie się 1 kwietnia 2011 r. i potrwa do końca czerwca.
Zaloguj się Logowanie