TAM, największe linie lotnicze na półkuli południowej oraz firma Amadeus, wiodący w świecie dostawca rozwiązań informatycznych dla branży turystycznej, zawierają 10-letnią umowę o współpracy technologicznej. W ramach umowy linie TAM zostaną wyposażone w nowoczesny system obsługi pasażerów Amadeus. Liczne aplikacje używane obecnie przez TAM zostaną zastąpione zintegrowaną platformą opartą na rozwiązaniu Amadeus Altéa Customer Management.
W ciągu minionych kliku lat linie TAM rozwijały się dynamicznie, zwłaszcza w sektorze przewozów międzynarodowych – mówi wiceprezes TAM ds. handlowych i planowania, Paulo Castello Branco – W celu realizacji planów dalszego rozwoju, potrzebujemy rozwiązania odznaczającego się elastycznością i skalowalnością. Naszym celem jest konsolidacja i umocnienie pozycji rynkowego lidera, dalsze podwyższenie jakości usług oraz zwiększenie możliwości i funkcjonalności naszych systemów sprzedaży.
Platforma Amadeus jest rozwiązaniem rekomendowanym przez sojusz Star Alliance – podkreśla wiceprezes TAM do spraw finansów i informatyki, Líbano Barroso – To jeden z czynników, które zadecydowały o zainwestowaniu w rozwiązanie Altéa. Implementacja ułatwi integrację ze strukturami największego w świecie globalnego sojuszu przewoźników lotniczych, planowaną na pierwszy kwartał 2010 roku.
Rozwiązanie Altéa zapewni nam technologiczne wsparcie realizacji planów ekspansji na rynkach międzynarodowych, pozwoli zmodernizować nasze systemy, a także zmniejszyć koszty operacyjne – dodaje. Ponad 60% linii lotniczych należących do Star Alliance korzysta już z rozwiązania Amadeus bądź zamówiło jego wdrożenie.
Po implementacji w liniach TAM nowa platforma obsługiwać będzie wszystkie procesy rezerwacji, zarządzania zasobami i kierowania odlotami. Rozwiązanie zostanie całkowicie zintegrowane z systemami wykorzystywanymi przez wchodzących w skład firmy przewoźników – TAM Linhas Aereas i TAM Airlines. Centralne repozytorium danych Altéa umożliwi agentom TAM dostęp do wspólnych, aktualizowanych na bieżąco profili klientów, zawierających historię lotów oraz informacje o indywidualnych preferencjach. Taka możliwość „rozpoznawania” pasażerów od momentu rezerwacji biletów po odbiór bagażu, pozwoli personelowi linii oferować klientom jeszcze wyższą jakość usług. TAM wdroży również opracowany przez firmę Amadeus pakiet rozwiązań e-Commerce do obsługi i wsparcia swojej witryny internetowej oraz rosnącej sprzedaży online.
Dyrektor ds. informatyki firmy TAM, Juliana Kfouri wyjaśnia, że system o budowie modułowej wybrano ze względu na potrzeby wynikające z dynamicznego rozwoju firmy oraz konieczności integracji z ponad 20 liniami lotniczymi po wstąpieniu do Star Alliance.
Zaprojektowano prostszą, interaktywną infrastrukturę, która zapewni większą elastyczność i wydajność systemów oraz usług świadczonych klientom – mówi – Ta radykalna zmiana umożliwi liniom TAM dokonanie całkowitej transformacji procesów i systemów informatycznych.
Julia Sattel, prezes firmy Amadeus ds. informatyki lotniczej, podkreśla: – Dysponując bogactwem funkcji rozwiązania Amadeus Altéa, linie TAM zyskają wyjątkową możliwość osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej, dzięki uproszczeniu i zautomatyzowaniu procesów, szybszemu podejmowaniu decyzji i zróżnicowanej obsłudze klientów.
Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w przeprowadzaniu migracji systemów oraz profesjonalizmowi zespołu TAM, dokonamy migracji systemów IT linii w czasie krótszym niż jeden rok, przyspieszając integrację firmy z wybranym przez nią sojuszem.
W marcu bieżącego roku linie TAM rozpoczęły proces szkolenia i zarządzania zmianami we wszystkich obszarach działalności firmy, przygotowując się do korzystania z nowej platformy. Zmiany obejmują rozmaite działy, począwszy od obsługi klientów w portach lotniczych, punktach rezerwacji, sprzedaży biletów i odpraw, po obsługę klientów korporacyjnych, biur podróży, uczestników programu lojalnościowego TAM oraz innych partnerów handlowych, a także infolinii.
W chwili obecnej ponad 60 linii lotniczych wybrało pełny pakiet Altéa, zaś 135 innych wykorzystuje co najmniej jeden z komponentów tego rozwiązania. Pakiet Amadeus Altéa został również wybrany przez Star Alliance jako wspólna platforma informatyczna (CITP, Common IT Platform). – red
Zaloguj się Logowanie