Jakie ułatwienia dla klientów niosą ze sobą nowe technologie?

zakupy przez internet

Jakie ułatwienia dla klientów niosą ze sobą nowe technologie?

W dzisiejszych czasach firmy dwoją się i troją, by zachęcić potencjalnych klientów do oferowanych przez siebie usług. Zjawisko to dotyczy praktycznie każdej branży, a pomysłowość przedsiębiorców nie zna granic, także w zakresie znajdowania zastosowań dla nowoczesnych technologii.

Zakupy są nieodłącznym elementem naszego życia, ale nie każdemu sprawiają przyjemność. Jednych cieszą nawet zakupy produktów spożywczych, inni natomiast cierpią na sam widok sklepowych szyldów. Bez względu na nastawienie, kupowanie produktów codziennego użytku jest koniecznością. Podobnie jak myślenie o tym, co nabyć i gdzie. Jak wynika z raportu „Zakupy po polsku” przygotowanego przez TNS Polska, aż 70% konsumentów z reguły wie, co chce kupić już przed wejściem do sklepu, a 72% starannie i długo wybiera zakupione towary. Jeśli uwzględnić nie tylko produkty codziennego zastosowania, ale ogół nabywanych dóbr, to wyniki badania prezentują się inaczej. Aż 65% polskich konsumentów decyzje o nabyciu towaru podejmuje spontanicznie lub pod wpływem panujących trendów. Takie spontaniczne zakupy mogą być sporym zaskoczeniem dla domowego budżetu. Czasem uratować go mogą oszczędności, innym razem rodzina lub znajomi, a jeszcze innym szybka pożyczka przez Internet z zaufanego źródła np. na kredito24.pl.

Promocje zachęcają

Jeśli mamy przygotowaną listę zakupów, z reguły nie wybiegamy poza nią, a modyfikujemy tylko wówczas, gdy produkt podobny do tego z listy jest w lepszej cenie. Kuszą nas wszelkie promocje, nie tylko te na towary w centrach handlowych, ale i te na usługi. Źródeł informacji o aktualnych obniżkach jest wiele. Z badania „Shoppers’ Perspective 2016” firmy Open Research wynika, że 42% badanych dowiaduje się o bonifikacie z gazetek reklamowych, dostarczanych do domu lub rozdawanych w sklepach. Na tabliczki promocyjne przy półkach zwraca uwagę co czwarty konsument. Internet dostarcza wiedzy o promocjach 25% z nas. Dalsze pozycje zajmują reklama telewizyjna, znajomi oraz aplikacje mobilne. Zarówno promocje, wyprzedaże, jak i instrumenty marketingowe przyczyniają się do wzrostu sprzedaży.

Zakupy przez Internet

Coraz istotniejszą rolę odgrywa możliwość robienia zakupów przez Internet, czyli e-commerce. Obecnie e-sklepy przeżywają swój złoty okres. Oszczędność czasu oraz pieniędzy czy dostępność towarów, których brakuje w tradycyjnych sklepach to główne zalety tego typu działalności. Jak pokazuje raport e-Commerce Polska, 66% polskich konsumentów kupuje przez Internet. Najczęściej wskazywane kategorie zakupu to elektronika (52%), moda/odzież/obuwie (47%) i kosmetyki/uroda (33%). Polscy internauci najczęściej kupują na portalach aukcyjnych. Analiza przeprowadzona przez „Megapanel PBI/Gemius” pokazuje, że największą popularnością cieszy się jest Grupa Allegro – wybiera ją aż 57,2% kupujących. Na drugim miejscu znalazła się Grupa Ceneo.pl, którą wskazało 32,3% badanych.

Nowe technologie ogromnym ułatwieniem

Jeszcze nigdy komunikacja nie była tak szybka, łatwa i przyjemna, jak dziś. Pozostajemy w stałym kontakcie dzięki urządzeniom mobilnym i mediom społecznościowym. Jednak nowoczesne technologie to nie tylko ułatwienie komunikacji. Aktualnie centra handlowe wykorzystują je, by zachęcić i przyciągnąć klientów. Skoro klienci nawet podczas zakupów nie rozstają się ze swoimi smartfonami, tworzy się aplikacje, które informują o aktualnych promocjach w mijanych sklepach. Smartfony posiadające włączoną funkcję geolokalizacji mogą wskazywać drogę do sklepu czy też pomóc odnaleźć wolne miejsce parkingowe. Jednym słowem, coraz większą rolę odgrywa wielokanałowość. Przykładem mogą być beacony – niewielkie nadajniki, odbierające sygnały z naszych telefonów. Zbierają one cyfrowe dane o zwyczajach i upodobaniach klientów. Wspomniane sygnały wywołują reakcję w postaci powiadomień push, uruchamiania aplikacji itd. W konsekwencji, na ich podstawie można stworzyć indywidualną ofertę, adekwatną do oczekiwań konkretnego konsumenta. Coraz bardziej popularna staje się usługa click and collect. Dzięki niej klient może zamówić produkt przez Internet i poprosić o dostawę do domu lub też przyjść do sklepu, przymierzyć i podjąć ostateczną decyzję, czy produkt zatrzymuje. Konfiguracji i możliwości jest mnóstwo, najważniejsze by zrealizować cel, którym są szybkie i przyjemne zakupy.

Ułatwienia są ważne. Nowoczesne technologie są niezmiernie przydatne w codziennym życiu, a kolejne firmy IT z coraz większą pomysłowością i precyzją przygotowują na nasz użytek kolejne urządzenia i aplikacje. Dlaczego mielibyśmy nie korzystać z tych dobrodziejstw? Zwłaszcza że są na wyciągnięcie ręki.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj