Fot. VBS PRODUCT
Wiele firm reklamuje swoje produkty lub usługi. Oprócz standardowych form promocji przedsiębiorstwa korzystają także z narzędzia, jakim jest wręczanie swoim aktualnym i potencjalnym klientom gadżetów reklamowych. Idealny artykuł tego typu powinien spełniać pewne warunki. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy jego wyborze.
Każda firma chce mieć jak najwięcej klientów i w tym celu podejmuje wiele działań marketingowych. Niezależnie od tego, czy dane przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją i sprzedażą towarów, czy też świadczy usługi, promuje się na różne sposoby. Reklama medialna (radio, telewizja, internet) w dzisiejszych czasach już nie wystarcza. Z promocji w postaci oferowania klientom drobnych upominków z logo lub nazwą firmy korzysta dziś prawie każdy. Konieczne jest wyróżnienie się w tłumie konkurencji.
Gadżety reklamowe
Zasadniczym celem tych przedmiotów jest promowanie konkretnej firmy. Z reguły są to drobiazgi. Co najczęściej wybierają właściciele firm? Na „gadżetowej” liście przebojów są: długopisy, ołówki, smycze do kluczy lub telefonu, notesy, pendrive-y, kubki, zapalniczki, torby na zakupy, odzież reklamowa, odblaski, breloki, wizytowniki, zegary, parasole, zapachy samochodowe, kalendarze, słodycze i wiele innych. Przedmioty te nie muszą być wcale ani duże ani drogie. Wartość pojedynczego materiału reklamowego uzależniona jest od możliwości finansowych konkretnego przedsiębiorstwa. Ważne jest, aby zawsze były one darmowe, gdyż w przeciwnym razie mogą tylko zniechęcić klienta. Można je wręczać podczas zakupu produktu lub usługi, w czasie bezpośrednich kampanii reklamowych, bądź dni otwartych firmy – mówi Stanisław Żuchowski z firmy VBS PRODUCT.
Co oferuje rynek?
Jest wielu sprzedawców oferujących gadżety reklamowe. Proponują oni szeroki wachlarz drobnych przedmiotów codziennego użytku z nadrukowanym logo lub nazwą firmy. Nie sposób wymienić wszystkich artykułów. Nie ma też takiej potrzeby, gdyż nie jest istotne na jaki przedmiot firma się zdecyduje, ale to, czy spełni on swoją funkcję.
Firmy działają w różnych branżach i oferują inne usługi i produkty. Nie da się zatem określić, jaki z przedmiotów będzie uniwersalny, idealny. Możliwe jednak jest określenie cech idealnego gadżetu. Taki artykuł reklamowy musi mieć charakter użytkowy – osoba nim obdarowana powinna często i chętnie z niego korzystać. Dobrze jest, gdy gadżet reklamowy jest dobrze wykonany. Prezentuje on wysoką jakość i profesjonalizm przedsiębiorstwa, które ma reklamować. Dlatego też istotne jest, aby służył jak najdłużej. Warto postawić na pomysłowość. Otrzymanie kolejnego długopisu z innym nadrukiem i w kolejnym kolorze nie spełni swojego zadania. Wprawdzie jest to przedmiot, z którego będzie się korzystać najpewniej codziennie, ale nie będzie to nic nowego, ani ciekawego. Nikt nie zwróci uwagi na napis, bo takich rzeczy jest wiele od dawna. Jeżeli natomiast ten długopis będzie oryginalny na przykład w nietypowym kształcie, wyróżni się spośród innych i przykuje uwagę. Wprawdzie nadal będzie to długopis, ale nietuzinkowy.
Jak wybrać gadżet dla swojej firmy?
Artykuły reklamowe powinny się także w jakiś sposób kojarzyć z firmą. Na przykład producent samochodów może zainwestować w odświeżacze powietrza w kształcie przypominające konkretne modele produkowanych przez siebie aut. Idealny gadżet musi być także dostosowany do pory roku, w jakiej będzie rozdawany. Parasole warto wręczać klientom jesienią, a zabawki plażowe latem – w okresie urlopowym. Nie wolno także zapominać iż gadżety reklamowe muszą podążać za modą. Warto pomyśleć o ekologii. Gadżety wykonane z surowców wtórnych wskazują, że przedsiębiorstwo dba o środowisko. Jest to pozytywnie postrzegane. Istotnym jest również takie dobranie przedmiotu, aby odpowiadał potrzebom docelowej grupy klientów (uwzględnienie na przykład wieku i płci), do których skierowana jest akcja promocyjna.
Odpowiedni wybór artykułu reklamowego wbrew pozorom nie jest sprawą łatwą. Zatem przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego gadżetu warto się dobrze zastanowić. Adekwatnie dobrany spełni swoją funkcję i przyniesie oczekiwane profity.
Zaloguj się Logowanie