Jeśli często pracujesz z Excelem to na pewno zdarzyło Ci się przedstawiać
jakieś dane w postaci wykresy liniowego. Co jednak zrobić jeśli brakuje kilku
wartości, i w efekcie linia jest automatycznie przerywana ? Nie wygląda to w
prezentacji zbyt estetycznie więc musimy znaleźć sposób aby arkusz sam
uzupełnił brakujące elementy.
Zgodnie z ustawieniami domyślnymi Excel ignoruje puste komórki, więc pozostawia
w wykresie puste miejsce. Możesz jednak zmienić konfigurację arkusza kalkulacyjnego
w ten sposób, aby puste miejsce w wykresie zastępował zerem lub aproksymowaną
wartością.
Aby zmienić to ustawienie w Excelu 2003, XP lub 2000, wskaż menu Narzędzia | Opcje.
Przeskocz na kartę Wykres. W rubryce Aktywny wykres znajdziesz parametr Kreśl puste
komórki jako z trzema następującymi opcjami:
- Nie kreślone (pozostaw przerwy)
- Zera
- Interpolowane
Zależnie od preferencji zaznacz drugą lub trzecią opcję i potwierdź przyciskiem OK.
Zmiany będą obowiązywały we wszystkich skoroszytach arkusza.
W Excelu 2007 dokonuje się tego ustawienia oddzielnie dla każdego wykresu. Przeskocz do
wykresu, w którym chcesz usunąć puste miejsca. Na pasku tytułowym Excela pojawi się
belka Narzędzia wykresów, a tuż pod nią trzy nowe karty: Projektowanie, Układ i Formatowanie.
Upewnij się, że jest aktywna karta Projektowanie. Następnie kliknij pole Zaznacz dane w
rubryce Dane na wstążce Excela. Na ekranie pojawi się okno Wybieranie źródła danych. Kliknij
w nim przycisk Ukryte i puste komórki. W kolejnym oknie widnieje parametr Pokaż puste
komórki jako:
- Odstępy
- Zera
- Połącz punkty danych linią
Teraz wystarczy zaznaczyć żądaną opcję i potwierdzić przyciskiem OK.
/WieszJak
Zaloguj się Logowanie