Jak otworzyć własną kancelarię adwokacką?

© unsplash

© unsplash

Zawód adwokata jest zawodem regulowanym, zatem nie każdy może pozwolić sobie na to, aby otworzyć własną kancelarię. Niemniej jednak osoby, które posiadają stosowne uprawnienia, często zastanawiają się, jak założyć własną działalność krok po kroku?

Kto może założyć kancelarię adwokacką?

Kancelarię adwokacką mogą założyć osoby, które ukończyły studia na kierunku prawo, a następnie odbyły trzyletnią aplikację adwokacką, zdały egzamin zawodowy i uzyskały wpis na listę adwokatów. Muszą one przynależeć do Rady Adwokackiej, właściwej dla swojego okręgu. Nie jest możliwe założenie własnej kancelarii w przypadku osób, które dopiero rozpoczęły aplikację bądź niedawno skończyły studia i zamierzają rozwijać się w adwokaturze. Mogą one prowadzić kancelarię prawną, jednak nazwa kancelaria adwokacka zarezerwowana jest wyłącznie dla osób, posiadających stosowne uprawnienia.

Jak założyć własną kancelarię?

Każdy adwokat, który chciałby prowadzić własną kancelarię, musi zacząć od założenia działalność gospodarczej. Może być to jednoosobowa działalność gospodarcza bądź spółka partnerska. Następnie będzie musiał znaleźć siedzibę – w tym kontekście kodeks etyki zawodowej daje adwokatom jasne wytyczne. Siedziba musi znajdować się w reprezentatywnym miejscu, które nie uwłacza godności zawodu. Nie możemy więc założyć kancelarii na przykład w centrum handlowym. Zazwyczaj tego typu punkty znajdują się w dobrze widocznych miejscach, na przykład w centrach miast czy na dużych osiedlach mieszkalnych. Niektórzy decydują się założyć działalność we własnym domu, jednak pamiętajmy, że w kancelarii będziemy przyjmować klientów, którzy od razu będą wiedzieli, gdzie mieszkamy. Ponadto założenie działalności w domu wiąże się z pewnymi ograniczeniami pod kątem podatkowym, chyba że mamy do tego specjalnie wydzielony lokal.

Więcej przeczytasz na stronie: https://kancelariaea.pl/

Uwaga na reklamę!

Mówi się, że bez dobrej reklamy żadna firma nie jest w stanie pozyskać klientów, i choć jest to prawda, to jednak adwokaci muszą uważać na to, jak promują swoje usługi. Etyka adwokacka jest w tym zakresie bardzo surowa – prawnicy nie mogą w sposób nachalny reklamować swojej kancelarii. Powinni robić to raczej w sposób informujący, niż narzucający. Dozwolone jest natomiast posiadanie własnej strony internetowej oraz pozycjonowanie jej. Jednocześnie adwokaci mogą posiadać własne wizytówki, choć na przykład ulotki będą już zabronione. Formę reklamy trzeba więc dobierać bardzo ostrożnie, starając się dysponować w jak najlepszy sposób dostępnymi i ogólnie akceptowanymi narzędziami. 

Zaloguj się Logowanie

Komentuj