Wirtualny wizytownik

nioovo to innowacyjny portal internetowy, który pozwala w prosty sposób dzielić się danymi kontaktowymi. Korzystając z nioovo można mieć pewność, że informacje teleadresowe są kompletne i zawsze aktualne. nioovo ułatwia podtrzymywanie relacji. Czas by wizytówki odeszły do lamusa.

Sposób, w jaki ludzie wymieniają się kontaktami nie zmienił się praktycznie od czasów wynalezienia druku. Eleganckie papierowe kartoniki z imieniem i nazwiskiem nadal służą jako podstawowe narzędzie ułatwiające utrzymanie relacji. Tymczasem świat pędzi do przodu, a nowoczesne technologie coraz bardziej upraszczają życie. Druk jest wypierany przez zapis cyfrowy. Książki i gazety funkcjonują w sieci, a ludzie piszą do siebie korzystając z poczty elektronicznej lub portali społecznościowych. Teraz nadszedł czas, by papierowe wizytówki zastąpić nioovo.

Badania przeprowadzone w lipcu 2010 roku pokazały jak dużym problemem dla większości osób jest utrzymywanie porządku w danych kontaktowych. Okazało się, że w książce adresowej w telefonie przeciętnej osoby znajduje się 137 kontaktów (u biznesmenów średnio 156 kontaktów, a u studentów 118). W komputerze kontaktów jest nawet więcej – średnio 161. Jednakże zaledwie 4,7% wpisów zawiera w miarę kompletne informacje – imię, nazwisko, numer telefonu oraz jeden adres e-mail.

Trudno się w sumie temu dziwić, jeśli szacowany czas wpisania jednego kontaktu wynosi około 2-3 minuty. Do tego pytane osoby szacowały, że tylko około 30-50% adresów, które trzymają w swoich bazach jest aktualne. Na pytanie „Czy chciałaby/chciałby Pani/Pan mieć dane swoich znajomych/partnerów biznesowych kompletne i łatwe do aktualizacji?” 97% odpowiedziało twierdząco. Przeprowadzone badanie potwierdziło, że realizacja tego unikatowego pomysłu jest w pełni uzasadniona.

nioovo jest innowacyjnym podejściem do dzielenia się danymi teleadresowymi. Wystarczą cztery proste kroki, aby mieć pewność, że nasze dane, kompletne i aktualne, będą trafiać do wszystkich osób, z którymi chcemy utrzymać kontakt. Po wejściu na stronę www.nioovo.com należy postępować zgodnie z prostymi instrukcjami, które przeprowadzą nas przez cały proces, zawarty w 4 krokach. W ramach systemu użytkownik może wybrać różne opcje wizytówek – podstawowe BasicFree, PersonalFree i BusinessFree (bezpłatne) lub PersonalPremium oraz BusinessPremium (płatne w modelu „raz na zawsze” – za PersonalPremium 9,99 pln, za BusinessPremium 19,99 pln).

Po stworzeniu własnej wizytówki, otrzymujemy unikalny link, który przesyłamy znajomym korzystając z poczty elektronicznej, portali społecznościowych. Link ten po kliknięciu przez odbiorcę udostępnia dane z wizytówki do zapisania w poczcie elektronicznej lub w telefonie komórkowym. Po aktualizacji wizytówki wszyscy, którzy pobrali dane otrzymują powiadomienie o zmianach i link do uaktualnienia wpisu.

Portale wykorzystujące na masową skalę indywidualne dane wprowadzane przez użytkowników muszą przede wszystkim pomyśleć o zagwarantowaniu bezpieczeństwa i zapewnieniu absolutnie sprawnego funkcjonowania serwisu w każdym momencie. Portal nioovo spełnia najwyższe światowe standardy w obu tych dziedzinach.

System nioovo działa w oparciu o platformę Windows Azure – technologię lidera branży IT, firmy Microsoft. „Windows Azure to platforma do budowy rozwiązań informatycznych udostępniana przez Microsoft w formie usługi online. To nic innego jak zestaw zaawansowanych narzędzi i olbrzymia moc obliczeniowa, którą można w zależności od potrzeb płynnie zwiększać i zmniejszać, a wszystko dostępne w modelu cloud computing w formie usługi” – mówi Robert Gajda z polskiego oddziału Microsoft.

Windows Azure był naturalnym wyborem w procesie tworzenia nioovo, ponieważ jest to rozwiązanie, które zapewnia niezawodne i bezpieczne działanie nioovo, daje możliwość niemal natychmiastowej skalowalności wraz z rozwojem zasięgu usługi, przy jednoczesnych niskich kosztach. „Dla małego przedsiębiorstwa, nie mówiąc już o nowopowstającym biznesie to doskonałe rozwiązanie, które nie tylko zdejmuje z firmy potrzebę inwestowania w IT na starcie swojej działalności, ale też powoduje, że usługobiorca ponosi jedynie koszty operacyjne wynikające z faktycznego zużycia zasobów. To wręcz doskonałe narzędzie do tworzenia własnych rozwiązań informatycznych” – dodaje Robert Gajda.

Celem polskich autorów nioovo było stworzenie narzędzia, które ułatwi ludziom na całym świecie utrzymywanie kontaktów, bez obawy, że ich dane mogą się dostać w niepowołane ręce. Wiele osób w trosce o swoją prywatność świadomie nie decyduje się na korzystanie z portali spłecznościowych, które gromadzą informacje o użytkownikach. nioovo jest inne. Dane są szyfrowane w postaci linku i nikt bez jego znajomości nie ma możliwości odnalezienia osoby używając do tego fragmentów informacji np. imienia i nazwiska.

Już w momencie startu, pod koniec grudnia 2010 roku nioovo gwarantuje kompatybilność ze 138 językami świata w tym tak egzotycznymi jak: indonezyjski, bahasa, zuluski czy mongolski. nioovo jest dostępne w 8 językach, a celem autorów jest osiągnięcie co najmniej 30 języków.

nioovo nie powstałoby bez wsparcia i pomocy partnera strategicznego, którym jest PTK Centertel operator sieci komórkowej Orange. Orange jako partner strategiczny pomaga w przygotowaniu nowych funkcjonalności nioovo, które będą stopniowo wdrażane, a także wspiera popularyzację nioovo udostępniając tę usługę wszystkim pracownikom Grupy TP a także komunikując ją do swoich abonentów. W ramach partnerstwa abonenci Orange otrzymują 50% zniżkę na zakup nioovo PersonalPremium oraz nioovo BusinessPremium.

Projekt nioovo jest nową usługą dotychczas nie oferowaną nigdzie na świecie. Innowacyjność tego pomysłu została doceniona przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości a projekt otrzymał dofinansowanie z działania 8.1 w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. To dzięki funduszom unijnym było możliwe rozpoczęcie realizacji tego pomysłu.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj