Internetowe seminaria nowym kanałem komunikacji z klientem

Postęp techniczny, a także spowolnienie koniunktury w poszczególnych branżach sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują coraz nowszych kanałów komunikacji z kontrahentami. Niepewność gospodarcza czy częste zmiany przepisów prawnych wymusza znalezienie szybkiego i skutecznego i taniego sposobu kontaktu z klientami.

W taki schemat idealnie wpisuje się pomysł organizowania seminariów internetowych zwanych webinariami. Webinaria to rodzaj spotkania z ekspertami, profesjonalistami w danej dziedzinie, którzy dzielą się specjalistyczną wiedzą z uczestnikami za pośrednictwem Internetu. Dziedziny, w których wykorzystuje się webinaria, to m.in. edukacja (e-learning), zdalne zarządzanie, telepraca czy marketing. Nie dziwi więc coraz większe upowszechnienie tego narzędzia w codziennych kontaktach z partnerami biznesowymi – zarówno w dużych firmach, jak i nieco mniejszych podmiotach. Tak szerokie użycie formy webinarium świadczy o jego elastyczności i skuteczności przekazu.

Jak to działa?

Od strony technicznej webinarium jest realizowane w technologii webcastingu. Dostęp do niego jest możliwy przez dedykowaną stronę internetową. Uczestnik bierze udział w wirtualnym spotkaniu, a na ekranie komputera w czasie rzeczywistym widzi transmisję wideo z wystąpieniem prelegentów oraz równoczesny pokaz slajdów. Co więcej, klienci i partnerzy biznesowi mają możliwość bezpośredniego uczestnictwa w dyskusji prowadzonej na czacie. Uczestnik ma wrażenie, jakby brał udział w realnym spotkaniu.Webinarium jest więc doskonałym kanałem dwustronnej komunikacji pomiędzy klientem, organizatorem a szerokim odbiorcą.

Dlaczego warto stawiać na webinarium?

Samo pozyskanie klienta i sprzedaż produktów nie stanowią o sile i skuteczności komunikacji. Każda firma powinna kłaść nacisk na długoterminową współpracę z partnerami biznesowymi. Przykładowo, jeżeli klienci są na bieżąco informowani o wszystkich ważnych wydarzeniach i promocjach związanych z firmą i produktem, czy mają możliwość uczestnictwa w bezpłatnych szkoleniach – ich lojalność i świadomość istnienia firmy na rynku znacząco rośnie. Webinarium doskonale sprawdza się w takiej dwustronnej komunikacji Business 2 Business.

Internetowe spotkania kierowane do konkretnego odbiorcy są szansą na rozwój i wprowadzają wartość dodaną zarówno dla uczestników (poszerzenie wiedzy branżowej, technicznej), jak i organizatorów (lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie innowacyjnego wizerunku firmy). Możliwość prowadzenia szkoleń i konferencji za pośrednictwem Internetu przynosi wiele korzyści, m.in. znacznie obniża koszty (np. koszty organizacyjne typu wynajem sal, transport) i pozwala na jednoczesne kierowanie przekazu do dużej liczby odbiorców, którzy być może nigdy nie mieliby możliwości, aby spotkać się z ekspertami na żywo w tym samym czasie.

Sama oszczędność czasu także jest wielką zaletą seminarium online. Narzędzie jest pomocne również w organizacji konferencji prasowych, w kontaktach z analitykami czy inwestorami. Tak wiele zalet, a przy tym duża interaktywność i innowacyjność przekazu powoduje, że webinarium ma wszelkie cechy komunikacji przyszłości. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że internetowe seminarium może w znacznym stopniu zastąpić tradycyjne podejście do organizacji konferencji.

Jak promować?

Sukces webinarium w ogromnej mierze zależy od skuteczności promocji. Aby informacja o wydarzeniu dotarła do dużej liczby potencjalnych lub obecnych klientów, warto szeroko promować event w mediach tradycyjnych, na portalach internetowych, a także w social media. Facebook czy Blip, jako najbardziej znane i najczęściej używane formy dotarcia do młodych, nowoczesnych użytkowników, a także coraz częściej do osób dojrzalszych, doskonale sprawdzają się przy każdej akcji promocyjnej. Jak podaje Puls Biznesu, w Polsce jest już ponad 6,4 miliona użytkowników Facebooka, a najpopularniejszy profil firmowy ma aż 178,9 tys. fanów. Co ważne, tego typu reklama w social mediach jest bezpłatna.

Decydując się na organizację konferencji dotyczącej konkretnej branży, należy zapewnić także obecność na niej liderów branżowych i cenionych specjalistów w danej dziedzinie. Są oni gwarancją dużej frekwencji i zainteresowania ze strony uczestników. Oczywiście aby osiągnąć maksymalny efekt, najlepiej połączyć ze sobą wszystkie formy promocji. Kluczem jednak zawsze pozostaje sama tematyka webinarium i to od jej aktualności i atrakcyjności, a także profesjonalizmu prelegentów zależy ostateczny sukces.

Webinarium:

- wirtualne spotkanie za pośrednictwem dedykowanej strony WWW,

- prelegenci widoczni na żywo dzięki transmisji wideo,

- bieżący widok na pokaz slajdów,

- dwustronna komunikacja na żywo za pośrednictwem czatu.

Korzyści dla uczestnika:

- oszczędność czasu,

- szybka, precyzyjna informacja bez wychodzenia z domu lub biura,

- możliwość uczestnictwa w interaktywnych spotkaniach branżowych,

- nowy kanał komunikacji z partnerami biznesowymi,

- komfort i wygoda.

Korzyści dla organizatora:

- możliwość trafienia z przekazem do większej liczby klientów,

- zmniejszenie kosztów organizacyjnych,

- budowanie innowacyjnego wizerunku firmy,

- lepsze zrozumienie potrzeb klientów (partnerów biznesowych),

- budowanie lojalności i świadomości marki,

- szybkość (możliwość błyskawicznego zorganizowania spotkania z dużą liczbą uczestników).

Zaloguj się Logowanie

Komentuj